انتقاد نماینده بروجرد از طرح ادعای مطهری دربارهٔ کار گذاشتن شنود در دفتر کار وی

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در اخطاری مستند به اصل ۴۰ قانون اساسی، از طرح ادعای علی مطهری نماینده تهران در مورد نصب دستگاه شنود در دستگاه کار وی انتقاد کرد و گفت که باید از دستگاه‌های امنیتی در برابر دشمن دفاع کنیم.

به گزارش ایسنا، بهرام بیرانوند با استناد به اصل ۴۰ قانون اساسی مبنی بر اینکه هیچ کسی نمی‌توند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر قرار دهد، گفت: سال‌ قبل شما ضابطه‌ای گذاشتید و ما پذیرفتیم اما امروز خلاف آن عمل شد، به اسم تذکر وقت گرفته شد و به دستگاه‌های امنیتی نظام جفا شد، رییس جلسه هم به جای قطع بحث، می‌گوید که حراست مجلس باید بحث را پیگیری کند.

وی یادآور شد: دوستی گفته که در دفترش دستگاه شنود گذاشته‌اند، الان دیگر به گونه‌ای نیست که تیم ۹ نفره عملیاتی پنج ساعت در اتاقی با گچ‌کار، بنا و نقاش شنود کار بگذارند؟ ما موظفیم در برابر دشمن از دستگاه‌های امنیتی دفاع کنیم.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اخطار گفت: یکی از همکاران شما گفته در دفترش شنود گذاشته‌اند، آیا شما اطلاعی دارید یا مسئولیتی دارید که بخواهید توضیح دهید؟ اگر چنین چیزی بوده باید رسیدگی شود به هر حال یکی از همکاران‌تان این ادعا را کرده که اگر درست باشد تخلف بوده است.

بیرانوند ادامه داد: این یک مطلب اثبات نشده است و خوراک بیگانه می‌شود در حالیکه ما موظفیم از منافع نظام دفاع کنیم ضمن اینکه اینجا (مجلس) محل رسیدگی به این موضوع نیست.

لاریجانی رییس مجلس مجددا در واکنش به وی گفت: پس بحثش را در مجلس مطرح نکنید، این موضوع سازوکاری دارد، ایشان شکایتی کردند و روشش این است که موضوع از طریق قوه قضاییه بررسی شود، راهش مجلس نیست، ما اینجا مباحثه نمی‌کنیم اما تذکر شما وارد نیست و مجلس محل بحث این مسائل نیست بلکه این مسائل باید به روش خاص خودش رسیدگی شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.