انتقاد کافو از هو کردن رئیس جمهوری برزیل

۲۶خردادماه،

 کافو که بیشترین سابقه سرگروهی در تیم ملی بزریل را دارد گفت هو کردن رئیس جمهوری پیش از بازی دیروز تیم های ملی برزیل و ژاپن ناخوشایند بود.

وی گفت:« او رئیس جمهور برزیل، بالاترین مقام کشور و فردی است که شایسته است مورد احترام قرار گیرد.»

کافو افزود:« ما با مردم برزیل سر و کار داریم و می دانیم آرام کردن مردم کار راحتی نیست اما دیدن چیزی

آنگونه که با مقام ارشد کشور رفتار شد ناخوشایند بود.»

کافو گفت:« ما باید به حق آزادی بیان احترام بگذاریم اما رعایت احترام بدون توجه به این که فرد مقابل ما رئیس جمهوری است یا خیر مهم ترین موضوع است.»

رئیس جمهوری بزریل که محبوبیت وی به سبب کاهش رشد اقتصادی کاهش یافته روز قبل هنگام معرفی نام وی در ورزشگاه ملی برازیلیا و همچنین در جریان سخنرانی در مراسم افتتاحیه جام کنفدراسیون ها از سوی تماشاگران هو شد.

سپ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در واکنش به این موضوع از جمعیت پرسید:« دوستان فوتبال برزیل احترام و بازی جوانمردانه شما کجا رفته؟‌»

مسابقات جام کنفدارسیون ها در برزیل در حالی آغاز شد که تعدادی از مردم برازیلیا در اعتراض به هزینه های زیاد این مسابقات و مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ تظاهرات کردند و خواستار اختصاص هزینه‌های این مسابقات به برنامه های اجتماعی شدند.

سخنگوی کمیته برگزار کننده مسابقات جام کنفدراسیون ها گفت :« امنیت این مسابقات به مقام های محلی مربوط می شود اما ما قصد نداریم برای دور نگاه داشتن معترضان فاصله حفاظ دور ورزشگاه را افزایش دهیم.»

وی گفت:«‌ ما حق اعتراض مردم را به رسمیت می شناسیم اما این موضوع دیگری است و فیفا و کمیته برگزار کننده تنها بر امنیت داخل ورزشگاه ها نظارت می کنند.»

دانته مدافع تیم ملی فوتبال برزیل از حق اعتراض مردم در این مسابقات دفاع کرد و گفت:«‌ این مسابقات فرصتی است برای این که مردم آن چه را در ذهن داررند بیان کنند.»

دانته که در تیم باشگاهی بایر مونیخ بازی می کند گفت:« بزریل کشور آسانی نیست . برخی از مردم بسیار ثروتمند می باشند در حالی که برخی دیگر هیچ چیز ندارند.»

وی افزود:«‌ کشور ما برزگ است و در حال حاصر همه جهان ما را نگاه می کند.»

لوئیز فیلپه اسکولاری سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل از اظهار نظر در مورد این اعتراضات خودداری کرد و گفت :« وظیفه من نظارت بر جنبه های فنی و تاکتیکی بازیکنان است. تمرکز من بر روی تیم است و نمی توانم در مورد اعتراضات حرفی بزنم زیرا هیچ چیز در مورد آن نمی دانم.»


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.