انتقال پروازهای حج به فرودگاه امام

جام جم آنلاین: مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اعلام این که پروازهای حج تمتع وعمره از زمستان امسال به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل می‌شود، تاکید کرد: انتقال دیگر پروازهای بین المللی فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) نیازمند آماده سازی زیرساخت‌های لازم است.

محمود رسولی‌نژاد تاکید کرد: پرداخت ۱۷۰ میلیارد تومان بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌های کشور می‌تواند در توسعه فرودگاه‌ها به عنوان زیربناهای اقتصادی وارتباطی کشور کمک کند.

وی افزود: خدمات نشست و برخاست ۳۰۲ هزار پرواز با جابه‌جایی ۳۸ میلیون مسافر داخلی و ۸٫۹ میلیون نفر مسافر بین‌المللی انجام شده است. جابه جایی بار نیز ۴۳۲ هزار تن از طریق صنعت هوایی کشور ثبت شده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که در سال گذشته ۱۴۵ میلیارد تومان از شرکت‌های هواپیمایی طلب داشتیم، گفت:‌ درحال حاضر طلب شرکت فرودگاه‌های کشور از شرکت‌های هواپیمایی ۱۷۰ میلیارد تومان است.

رسولی‌نژاد درباره توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) همچنین اظهار داشت: هتل ساخته شده دراین فرودگاه توسط بخش خصوصی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود تا بعد از بهره‌برداری توسط بخش خصوصی به فرودگاه تحویل داده شود. ساخت پارکینگ طبقاتی با سرمایه ۱۷۰ میلیارد ریال در شیراز نیز به عهده بخش خصوصی گذاشته شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که مشکلات مسافرین فرودگاه امام (ره) در زمینه گیت، پارکینگ و سالن ترانزیت چه زمان حل شده و شاهد توسعه این فرودگاه خواهیم بود؟ گفت: دو فضای ۸۰۰۰ متری به سالن‌های ترانزیت تا قبل از دهه فجر امسال اضافه خواهد شد و به تعداد گیت‌های گذرنامه نیز افزوده می‌شود.

رسولی‌نژاد افزود: پارکینگ فرودگاه در ترمینال سه به وسیله پل هوایی به سالن ترانزیت متصل می‌شود تا تردد مسافرین به این سالن آسان‌تر صورت گیرد؛ ضمن این که ظرفیت پارکینگ فرودگاه امام خمینی (ره) قابلیت افزایش به ۵۰۰۰ خودرو را دارد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: این تنها فاز یک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) است وبرای اجرای فاز دوم و سوم نیازمند ابلاغ دولت هستیم که در این زمینه در حال عقد قرارداد هستیم. فاز دوم و سوم در مجموعه اقتصادی وزارت راه در حال بررسی است و از بین سرمایه گذاران خارجی نیز کنسرسیومی از چین و مالزی و ترکیه وآلمان متقاضی انجام امور توسعه‌ای فرودگاه امام (ره) هستند.

وی تصریح کرد:‌ در حال ارزیابی توانایی کنسرسیوم‌های داخلی و خارجی متقاضی فعالیت عمرانی در فرودگاه امام خمینی (ره) هستیم تا کار را به کسی واگذار کنیم که سابقه ساخت فرودگاه مدرن را در منطقه دارد. یکی از ارقام پیشنهاد شده ۲٫۵ میلیارد دلار است و تا مهر ماه نتیجه این بررسی‌ها مشخص می‌شود.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.