«انتقامجویان» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد

این فیلم که تولید استودیوهای مارول و دیسنی است، روز جمعه حدود یک ماه پس از آغاز اکران مجموع فروش جهانی خود را به ۱٫۳۳۱ میلیارد دلار رساند.

«هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت ۲» ژوئیه ۲۰۱۱ اکران شد و تا پیش از این با ۱٫۳۲۸ میلیارد دلار سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما بود.

«آواتار» با ۲٫۸ میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینماست و «تایتانیک» با ۱٫۸ میلیارد دلار در رده دوم قرار دارد. هر دو فیلم را جیمز کامرون کارگردانی کرده است. بعید به نظر می‌رسد «انتقامجویان» بتواند به این دو فیلم برسد.

«انتقامجویان» روز جمعه یک رکورد دیگر هم شکست. این فیلم مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به ۵۳۸٫۱ میلیون دلار رساند و با پشت سر گذاشتن «شوالیه تاریکی» (۵۳۳٫۳ میلیون دلار)، پس از «آواتار» (۷۶۰٫۵)  و «تایتانیک» (‌۶۵۸٫۵) سومین فیلم پرفروش تاریخ آمریکای شمالی شد.

این فیلم در سطح بین‌المللی نیز تاکنون ۷۹۳٫۲ میلیون دلار فروخته و فعلا پنجمین فیلم پرفروش‌ترین تاریخ در این سطح است.

ساموئل ال. جکسن، رابرت داونی جونیر، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسن، جرمی رنر، کریس ایوانز و مارک روفالو در «انتقامجویان» به کارگردانی جاس ودون بازی می‌کنند. در این فیلم گروهی از ابرقهرمانان قصه‌های مصور انتشارات مارول مانند آیرون من، تور، کاپیتان آمریکا و هالک برای اولین بار کنار هم قرار گرفته‌اند.

هالیوود ریپورتر / ۲ ژوئن / ترجمه: علی افتخاری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.