انجام بیش از ۵۷ میلیون سفر از ابتدای تعطیلات نوروزی

۱فروردین ۱۳،

از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفند ۹۱ تا روز قبل در مجموع ۵۷ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۸۴۰ جابه‌جایی در تمام بخش‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی صورت گرفته است.

شهریار افندی‌زاده – رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور – در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ جابه‌جایی در بخش حمل و نقل عمومی اظهار کرد: در بخش ریلی طی ۱۰ روز قبل ۸۹۷ هزار و ۷۵۸ جابه‌جایی انجام شده است.

افندی زاده با بیان این‌که تعداد جابه‌جایی در بخش هوایی در ۱۰ روز قبل نیز بیش از ۳۷۳ هزار نفر بوده است، گفت: در بخش دریایی نیز یک میلیون و ۱۰۶ هزار و ۶۰ نفر از ۲۴ اسفند ماه سال قبل تا پایان سوم فروردین ماه جاری جابه‌جا شده‌اند.

به گفته رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۲ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۲۲۷ جابه‌جایی از طریق حمل و نقل عمومی در تمامی بخش‌ها شامل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از ۳۱ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۷۵۰ تردد به وسیله خودروهای شخصی در کشور طی ۱۰ روز قبل خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در جابه‌جایی زمینی در بخش حمل و نقل عمومی ۴۳ درصد از جابه‌جایی‌ها با اتوبوس، ۳۶ درصد با مینی‌بوس و ۲۱ درصد با سواری‌های عمومی انجام شده است.

افندی‌زاده خاطرنشان کرد: بیشترین حمل و نقل عمومی جاده‌ای از استان‌های تهران، مازندران و خراسان رضوی و کمترین جابه‌جایی در این زمینه در استان‌های یزد، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به ترافیک سنگین در بعضی از محورهای منتهی به استان‌های شمالی کشور و نیز بعضی استان‌های جنوبی تاکید کرد: مسافران پیش از آغاز به سفر در تماس با مرکز مدیریت راه‌های کشور از وضعیت ترافیک محورهای مختلف مطلع شوند تا در صورت سنگین بودن ترافیک مسیر جایگزین پیدا کرده و یا وقت دیگری را برای آغاز سفر در نظر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی از چندی پیش اقدامات لازم برای جابه‌جایی مسافران در بخش‌های مختلف جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی را در نظر گرفته است که تا پایان شانزدهم فروردین ماه به عنوان پایان طرح نوروزی بتواند سفرهای خوبی برای مردم ایجاد کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.