انجام عمل “پیوند کبد “در آینده نزدیک در استان خوزستان

اردیبهشت ۱۴۰۳

با اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده در آینده نزدیک علاوه بر پیوند کلیه عمل پیوند کبد هم در استان خوزستان انجام می گردد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ اعضای جوان ۱۹ ساله ماهشهری که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان گلستان اهواز به بیماران نیازمند پیوند داده شد.

دکتر امین بحرینی فوق تخصص پیوند کلیه و کبد گفت: خانواده این جوان ۱۹ساله که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود طی یک عمل خداپسندانه  با اهدای اعضای بدن وی موافقت کرده و کلیه های وی در همین بیمارستان به دو بیمار کلیوی دیالیزی پیوند شد.

وی افزود: کبد این بیمار نیز برای پیوند به بیمارستان شهید نمازی شیراز ارسال شد.

دکتر بحرینی گفت: همانطور که همه می دانند شخصی که دچار مرگ مغزی می گردد به هیچ عنوان امکان برگشتی برای وی متصور نیست پس چه بهتر که اعضای خانواده چنین فردی هر چند که در آن شرایط گرفتن چنین تصمیمی بسیار سخت اما می توانند با این عمل خداپسندانه جان دیگر بیماران نیازمند را نجات دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر این مطلب که با تلاش ها و تمهیدات  صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد انجام اعمال پیوند کبد و ریه در استان خواهیم بود، ادامه داد: بسیاری از اعضای یک بیمار مرگ مغزی را می توان اهدا کرد ولی این مسئله نیازمند یک تیم مجرب از متخصصین پیوند قلب، کبد و ریه است.

این فوق تخصص پیوند در پایان گفت: این عمل پیوند هشتمین اهدای عضو در سال جاری بوده است در حالی که در سال ۹۱ با وجود حدود ۲۲۰ مرگ مغزی فقط ۴ اهدای عضو داشته ایم که این امر ضرورت اطلاع رسانی را در بین آحاد جامعه نشان می دهد که امیدوارم با تلاش و کوشش رسانه های دیداری و شنیداری بیش از پیش در این مسیر قدم برداریم./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. روشنک نریمیسا:

    من فرزندم بایدپیوند کبدبشه ارزودارم درشهر خودم باشه ولی اول باید فکری برای اب الوده وخاک این شهر بکنید چون باعث پس زدن عمل میشود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.