انجام ورزش مناسب قبل از ۳۰ سالگی احتمال بروز پوکی استخوان را کاهش می‌دهد

نوشته شده در تاریخ ۰۶/آذر/ – ۱۲:۲۱ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی:

خبرگزاری : یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، پوکی استخوان را یک بیماری خاموش دانست و گفت: انجام ورزش مناسب قبل از ۳۰ سالگی احتمال بروز پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

دکتر محمدتقی حلی‌ساز بی‌تحریکی را شایع‌ترین علت بروز پوکی استخوان در کشور دانست و گفت: نتایج برخی مطالعات نشان داده است افرادی که تا قبل از ۳۰ سالگی ورزش‌های مناسبی را انجام می‌دهند و به میزان کافی تحرک داشته باشند احتمال بروز پوکی استخوان در آنها بسیار کم است.

وی افزود: متاسفانه افزایش داروهایی کورتن‌دار در کشور به عنوان یکی دیگر از ریسک‌ فاکتورهای مهم این بیماری شناخته شده است.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در ادامه نداشتن الگوی تغذیه‌ای مناسب، مصرف برخی داروها، استعمال سیگار و مصرف الکل، مصرف نکردن کلسیم و لبنیات را از دیگر عوامل خطر بروز این بیماری دانست.

وی  افزود: به افراد توصیه می‌شود بعد از ۴۵ سالگی آزمایش تراکم استخوان را انجام دهند و بر اساس میزان پوکی استخوان داروهای پیشگیری و درمان دریافت کنند.

به گفته حلی‌ساز؛ بروز پوکی استخوان در خانم‌ها بعد از سن یائسگی بیشتر از آقایان دیده می‌شود.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی پوکی استخوان را یک بیماری خاموش دانست و گفت: پوکی استخوان یا استئوپروز به معنای کم شدن تراکم استخوان است که بدنبال آن قدرت استخوان کم شده و شکننده می‌شود. این بیماری  پوکی استخوان معمولا بتدریج پیشرفت می‌کند و هیچ علامتی از خود بروز نمی‌دهد تا وقتی که شکستگی بوجود بیاید بنابراین توجه به سلامت استخوان‌ها بعد از ۴۵ سالگی بسیار مهم است.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.