انجمن خبرنگاران قرآنی تشکیل شود

حجت الاسلام ‘محمودرضا ذکاوت’ که دوشنبه شب در حاشیه مراسم تجلیل از ۳۰ خبرنگار در غرفه رادیو قرآن مستقر در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن با خبرنگار معارف ایرنا گفت و گو می کرد؛ افزود: با توجه به بیداری اسلامی امیدواریم بتوانیم اتحادیه بین المللی خبرنگاران قرآنی و دینی را تا دهه مبارک فجر و یا سال آینده راه اندازی کنیم.

وی درباره برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه ها در نمایشگاه قرآن گفت: با توجه به فرا رسیدن سالروز شهادت ‘محمود صارمی’ خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که در سال ۱۳۷۷ به دست طالبان افغان به شهادت رسید؛ شورای فرهنگ عمومی این روز را به عنوان روز خبرنگار معرفی کرد و رادیو قرآن به پاس زحمات این عزیزان که با قلم و بیان خود به انعکاس اطلاعات قرآنی می پردازند؛ اقدام به برگزاری این مراسم کرد.

ذکاوت افزود: در این مراسم از ۳۰ خبرنگار جراید کثیرالانتشار، خبرگزاری ها، فصلنامه ها، ماهنامه ها و شبکه های صدا و سیما از جمله ‘محمدرضا جعفرملک’ خبرنگار قرآن و معارف ایرنا تجلیل شد.

وی درباره معیار انتخاب خبرنگاران برگزیده گفت: طی مکاتبه ای که با مطبوعات و رسانه ها صورت گرفت؛ معیار و ملاک انتخاب خبرنگاران به مدیران مسوولان مطبوعات واگذار شده تا برترین خبرنگار قرآنی را معرفی کنند.

مدیر گروه قرآن و اطلاع رسانی رادیو قرآن همچنین درباره خصوصیات خبرنگار قرآنی گفت: یک خبرنگار قرآنی باید بیشتر از دیگران با قرآن انس پیدا کند و در مجامع قرآنی نیز حضور پررنگ تری داشته باشد.

وی درباره تفاوت خبرنگار قرآنی با سایر خبرنگاران گفت: یک خبرنگار قرآنی باید از نظر اخلاق و آداب اسلامی یک الگو باشد.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار ‘قرآن، فرهنگ بیداری’‌ تا سه شنبه ۲۴ مرداد در مصلای امام خمینی (ره) برقرار است.

فراهنگ**۱۰۰۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۵۳۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.