اندازه‌گیری ۲۳ نوع آلودگی آب با کیت‌های ایرانی

۲۸م آذر ،

پژوهشگران دانشگاه تهران با اجرای پروژه تحقیقاتی توانستند ۲۳ نوع کیت برای آنالیز آب عرضه کنند که تاکنون از کشورهای آلمان و آمریکا وارد می‌شده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، دکتر داود بغدادی در این باره گفت: با اجرای پروژه تحقیقاتی موفق به تولید ۲۳ نوع کیت در زمینه آنالیز آب و فاضلاب شدیم. این کیت‌ها قبلا از کشورهای آلمان و آمریکا وارد کشور می‌شد.

وی با بیان اینکه قیمت کیت‌های تولید شده یک سوم قیمت مشابه خارجی است‌، اظهار داشت: کیت‌های تولید شده از لحاظ کیفیت با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند.
 
بغدادی با اشاره به جزئیات این کیت‌ها خاطرنشان کرد: هر کدام از این کیت‌ها مجموعه‌ای از مواد با فرمولاسیون خاص است که کار آنالیز آب را ساده می‌کند به گونه‌ای که با اضافه کردن مقداری از این مواد داخل آب، پس از مدتی تغییر رنگ در آب ایجاد می‌شود.
 
به گفته میزان تغییر رنگ آب نشان دهنده میزان مواد مورد نظر و آلاینده‌ها در آب است.
 
مجری طرح با تاکید بر اینکه هر کدام از این کیت‌ها برای اندازه‌گیری یک پارامتر به کار می‌رود، اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاههای تهران، تربیت مدرس، شهید بهشتی و بعضی از مراکز تحقیقاتی و شرکتها از این کیت‌ها بهره برداری می‌کنند.
 
عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران با بیان اینکه این کیت‌ها در حوزه آب و فاضلاب کاربرد دارند، ادامه داد: در عین حال می‌توان با یکسری تغییرات، این کیت‌ها را در صنایعی چون صنایع غذایی و کشاورزی به کار برد.
 
بغدادی با تاکید بر اینکه این کیت ها با هزینه های شخصی تولید شده است، افزود: در صورت حمایت می توان از این کیت‌ها به طور گسترده در صنایع مربوط استفاده کرد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.