اندروید، محبوبترین سیستم عامل

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از فاوا نیوز در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

فاوانیوز:  اکنون ۵ سال از ابداع سیستم اندروید میگذرد و این سیستم عامل بشدت در بازراهای فروش اسمارتفونهای OS رواج یافته است. از دلایل محبوبیت اندروید میتوان به امنیت بالا و میزان رضایت کاربران اشاره نمود.

بر ساس آمار ارائه شده از سوی IDC امسال حدود ۱۳۶ میلیون اسمارتفون با سیستم اندروید به فروش رفته که از میزان ۷۵ درصد سهم محصولات گوگل بوده است.

به گزارش تفسیری فاوانیوز به نقل از پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Computerworld،مدیر تحقیقات مرکز IDC فرانسیسکو جرمینواعلام نمود افت کیفیت RIM، رونمایی دیرهنگام از آیفون ۵ و نبود ویندوز موبایل همگی در میزان فروش بالای اندروید نقش داشتند. دومین سهم بازار فروش مربوط به اپل iOS با ۱۴٫۹ درصد میباشد.

حقوق انحصاری OS تهدیدی است که همچنان آیند اندروید و میزان فروش محصولات آن را در معرض خطر قرار داده است. به عقیده ریچارد وینسور تحلیلگر تلفنهای همراه، چنانچه قرار باشد شرکتهای سازنده اندروید نیمی از درآمد خود را به عنوان خسارت به اپل بپردازند مردم دیگر از این سیستم عامل حمایت نخواهند نمود و در عوض به سراغ محصولات مایکروسافت خواهند رفت.

به اعتقاد بلابر از محققان شرکت سیمبین، اندروید بایستی بتواند به کیفیت محصولات اپل غلبه کند زیرا این بار رونمایی دیر هنگان محصول اپل سهم بسیاری ذر فروش اندروید داشت و این مسئله در آینده نمیتواند موفقیت اندروید را تضمین کند.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.