اندی ماری انتقام ویمبلدون را از فدرر گرفت

ماری در سه ست پیاپی و با نتایج ۲-۶ ، ۱-۶ و ۴-۶ بر حریف سوئیسی غلبه کرد و توانست نخستین تنیس باز مرد بریتانیایی شود که از سال ۱۹۰۸ تاکنون به مدال طلای تنیس انفرادی المپیک دست می یابد.

آخرین باری که یک بریتانیایی این مدال طلا را گرفت در سال ۱۹۰۸ بود. در آن سال ‘ جوسیا ریچی’ فاتح تنیس انفرادی مردان المپیک شد.

نتیجه این بازی همچنین از آن جهت که ماری پیش از این نتوانسته بود فدرر را شکست دهد و در همین سال فینال ویمبلدون را در مقابل چشمان هزاران تماشاچی بریتانیایی واگذار کرد برای مردم جزیره اهمیت داشت.

ماری که چهار هفته پیش با نتایج ۴-۶، ۷-۵، ۶-۳ و ۶-۴ از فدرر شکست خورده بود، گفت: این بهترین و بزرگترین پیروزی در زندگیم است. باخت های سختی در دوران حرفه ایم داشته ام ولی این بهترین بازگشت برای من پس از فینال ویمبلدون محسوب می شود.

ماری در همین روز در دومین فینال تنیس المپیک حضور یافت، این بار در دوبل مختلط به همراه ‘ لارا رابسون’ باید به مصاف دو تنیس باز برتر بلاروس ‘ ویکتوریا آزارنکا’ و ‘ مکس میرنی’ می رفت ولی زوج تنیس باز بریتانیایی ن با نتایج ۶-۲، ۳-۶ و ۸-۱۰ نتیجه را به به زوج تنیس باز بلاروسی واگذار کردند و به مدال نقره رسیدند.

مدال طلای ماری شانزدهمین مدال طلای بریتانیا در این دوره از بازی های المپیک بود.

‘ راجر فدرر’ با باخت مقابل ماری به مدال نقره رسید و ‘ خوان مارتین دل پوترو’ی آرژانتینی هم که پیش از این ‘ نواک جوکوویچ’را شکست داده بود به مدال برنز دست یافت.

ورزشی** ۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۳۱۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.