انسان عامل انتقال ویروس کرونا است

سازمان جهانی بهداشت

سلامت > بیماری– ممتازنیوز:
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد محتمل به نظر می‌رسد که ویروس جدیدی از نوع کوروناویروس که تا به حال باعث مرگ چندین نفر در خاورمیانه و اروپا شده است، توانایی انتقال میان انسان‌ها در تماس نزدیک را پیدا کرده باشد.

به گزارش رویترز این کوروناویروس از همان خانواده ویروسی است که در پایان سال  ۲۰۰۳ باعث شیوع “نشانگان تنفسی حاد شدید” یا َُSARS در آسیا شد و به مرگ ۷۷۵ نفر انجامید.

دستیار دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، کجی فوکودا، که در حین دیداری از عربستان سعودی- کشوری که بیشترین موارد عفونت با ویروس از آن گزارش شده است- در ریاض به خبرنگاران گفت هنوز شواهدی وجود ندارد که این ویروس توانایی “انتقال عمومی در جوامع” را پیدا کرده باشد.

اما او افزود: “بیشترین نگرانی در حال حاضر این واقعیت است که بروز خوشه‌های متفاوت افراد مبتلا به ویروس در کشورهای متعدد این فرضیه را مطرح می‌کند این کوروناویروس جدید در تماس نزدیک می‌تواند از شخصی به شخص دیگر منتقل شود.”

کارشناسان می‌گویند تماس نزدیک در این مورد به معنای قرار داشتن در یک فضای کوچک و محدود برای مدت‌های طولانی است. 

در همین حال وزارت بهداشت فرانسه می‌گوید دومین مورد ابتلا به این ویروس جدید در این کشور ثابت شده است. اعلامیه وزارت بهداشت فرانسه می‌گوید یک هم اتاقی یک مرد ۶۵ ساله که در ابتدا از لحاظ داشتن این ویروس مثبت شده بود، نیز به این ویروس مبتلا شده است.

بر اساس این اعلامیه این دو نفر برای چند روز در بیمارستان والنسینس در شمال فرانسه در یک اتاق بستری بوده‌اند و بنابراین در تماس طولانی و نزدیک بوده‌اند. هر دوی این بیماران اکنون در بیمارستانی در شهر لیل فرانسه بستری هستند. این مرد ۶۵ ساله از سفری به دوبی با یک گروه توریستی به فرانسه بازگشته بود.

عربستان هم از دو مورد جدید مرگ و میر با این کوروناویروس در منطقه العشا در این کشور خبر داد. تا به حال ۱۵ مورد ثابت شده عفونت با این ویروس از عربستان گزارش شده است که ۹ نفر آنها فوت کرده‌اند.

این کوروناویروس جدید از هنگامی که در سال گذشته برای اولین بار در خاورمیانه شناسایی شد، دست کم به ۳۰ نفر سرایت کرده است و باعث مرگ ۱۸ نفر آنها شده است. موارد عفونت با این ویروس در کشورهای عربستان سعودی، اردن،امارات متحده عربی، قطر، بریتانیا و آلمان گزارش شده‌اند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.