انسداد تنگه هرمز، تنها یکی از راهکارهای ایران برای دفاع از منافع ملی‌اش است

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح نمایندگان برای انسداد تنگه هرمز در صورت استمرار فشارهای یکجانبه اتحادیه اروپا در قالب تحریم‌ها گفت:‌ روشن است که آمریکا از تمام توان خود برای ضربه زدن به منافع ملت ایران از طریق اعمال تحریم‌ها استفاده می‌کند و بدیهی است که  زمانی که منافع جمهوری اسلامی ایران برای آمریکا قابل احترام نیست هیچ ضرورتی ندارد که با در اختیار قرار دادن امکانات موجبات تسهیل در امور آن فراهم شود.

وی در ادامه افزود: اگر قرار است کشوری دائما با ملت ایران دشمنی داشته باشد و برای ابراز این خصومت از هیچ تلاشی فروگذار نکند، جمهوری اسلامی ایران نیز این حق را برای خود قائل است که متقابلا منافع آن را نادیده بگیرد.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از منافع ملی خود تمهیداتی دارد که بحث مسدود کردن تنگه هرمز تنها یکی از این گزینه‌هاست.

گفتنی است تنگه هرمز یکی از راهبردی‌ترین مسیر‌های بین‌المللی کشتیرانی در جهان به شمار می‌رود که حدود ۲۵ درصد کل عرضه جهانی نفت از طریق این گذرگاه صورت می‌گیرد و این در حالی است که در صورت تصمیم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مسدود کردن این تنگه معادلات جهانی انرژی بر هم خواهد خورد.

/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.