انصراف بان کی مون از حضور در اجلاس غیرمتعهدها مشکلی ایجاد نمی کند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، علی لاریجانی در حاشیه دیدار با اعضای تیم های اعزامی به پارا المیک ۲۰۱۲ لندن در جمع خبرنگاران در پاسخ به سووال خبرنگاری در خصوص انصراف بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از حضور در اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران افزود: حضور نیافتن بان کی مون مشکلی برای این اجلاس به وجود نمی آورد و این اجلاس سازوکارهایی دارد که برای خود سازمان ملل مفید است.

وی افزود: هم اکنون سهم کشورهای غیر متعهد در سازمان ملل بسیار وسیع است ، از این رو اگر این سازمان می خواهد پوشش کلی جهانی داشته باشد، ضرورت دارد در این اجلاس حضور پیدا کند.

وی گفت: سازمان ملل هرچه از حضور در اجلاس غیرمتعهدها خود را کنار بکشد به طور حتم کوچکتر می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی توصیه کرد، بان کی مون در این زمینه طوری عمل کند که ساختار سازمان ملل ضربه نبیند.

* * حضور مرسی در اجلاس سران غیرمتعهدها بسیار مفید است

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سووال خبرنگار دیگری در باره حضور محمد مرسی رییس جمهوری مصر در اجلاس سران غیر متعهدها در تهران اظهار داشت: حضور مرسی در این اجلاس به طور حتم بسیار مفید است. از دیرباز کشور مصر و ایران دو کشور بزرگ در جهان اسلام بودند و قرابت های زیادی از نظر جمعیتی و نقش آفرینی در تمدن اسلامی داشته اند.

لاریجانی با بیان این که متاسفانه در زمان دیکتاتوری حسنی مبارک راه مراودات دو کشور بسته شده بود، اظهار امیدواری کرد: با حضور مرسی در ایران روابط دو کشور نزدیک شود که این مساله به طور حتم به نفع طرفین خواهد بود.

* *مجلس برای حل مشکلات ورزشکاران پاراالمپیگ تلاش می کند

لاریجانی همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر انگیزه خود از دیدار از کمپ تیم های اعزامی به مسابقات پاراالمپیک ۲۰۱۲ لندن را ایجاد روحیه برای ورزشکاران دانست و گفت:صحنه هایی که در محل تمرین این غیور مردان دیدم بسیار درس آموز بود.

رییس مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که امروز ورزشکاران جانباز و معلول با اراده و شوق زیاد مشغول تمرین کردن هستند از رسانه های جمعی به ویژه رادیو و تلویزیون خواست تا تلاش این افراد را به خوبی پوشش دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی تلاش ورزشکاران جانباز و معلول را نشان دهنده وجود یک اراده قوی در میان آنان دانست و گفت: این افراد از قدرت و ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار هستند و تلاش آنان نشان دهنده این است که می توان با معلولیت جسمی بر مشکلات فائق آمد و در میادین بین المللی حاضر شد.

لاریجانی ادامه داد: تمرین و فعالیت های قهرمانی در سطح حرفه ای برای معلولان بسیار مشکل است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در چندسال اخیر تعداد کمی از معلولان کشور به ورزش روی آورده اند اما همین تعداد بسیار کم هم سرزنده و شاداب هستند.

لاریجانی به معلولان کشور توصیه کرد به ورزش روی آورند تا بتوانند عنصر فعال و زنده ای در جامعه شوند.

وی ادامه داد: به طور حتم اگر لازم باشد مجلس کمک های مختلفی را در را ه قهرمانی این ورزشکاران ارایه می کند و برای حل مشکل آن ها قدم بر می دارد.

علی لاریجانی رییس مجلس امروز به همراه محمد علی آبادی رییس کمیته ملی المپیک ، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان ، مسعود زریبافان رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعضای تیم های اعزامی به مسابقات پارا المپیک ۲۰۱۲ لندن دیدار کرد.

**۹۱۲۱**۱۵۴۰** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۴۱۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.