انفجار خودروی بمب گذاری شده در دمشق

انفجار عصر جمعه یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده در بزرگراه المزه دمشق و در برابر ساختمان های وزارت دادگستری و اطلاع رسانی سوریه خسارت های مادی زیادی به دنبال داشت.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق، بر اثر انفجار این خودرو ۱۰ دستگاه خودرو پارک شده در اطراف آن دچار خسارت های جزیی یا کلی شدند.
 
شیشه های دو برج مسکونی مقابل خودرو بمب گذاری شده هم تا طبقات دهم شکسته شد و خسارت هایی به منازل اهالی وارد آمد.
 
با توجه به این که زمان انفجار عصر جمعه و بزرگراه المزه شاهد تردد کم خودروها و مردم بود ، خسارت های این انفجار فقط مادی است .
 
به دنبال این انفجار چندین دستگاه خودرو آتش نشانی با حضور در محل اقدام به خاموش کردن خودروهای در حال سوختن کردند.
 
بخشی از بزرگراه مزبور نیز بسته شد و در اطراف ساختمان های دیگر دولتی و امنیتی نزدیک آن محدودیت های آمد و شد شدید اعمال شد.
 
با توجه به این که منزل برخی از مسوولان سوری در نزدیک محل انفجار است، بخشی از بزرگراه المزه واقع در برابر این منازل نیز با قرار دادن موانع بسته شد و هم اکنون نیروهای مردمی در اطراف آنها حضور دارند.
 
مناطق دیگر دمشق از جمله رکن الدین و یرموک نیز امروز شاهد چند انفجار بمب و خمپاره بود.
 
در جریان انفجار یک بمب در رکن الدین ۶ نفر از نیروهای مردمی سوری کشته و شماری نیز زخمی شدند.
 
در اردوگاه فلسطینی نشین یرموک نیز بر اثر اصابت ۳ خمپاره شماری کشته و یا زخمی شدند و افراد مسلح هنگام ورود آمبولانس ها برای انتقال مجروحان به سوی آنان شلیک کردند.
 
در منطقه الشیخ مقصود غربی در شهر حلب نیز بر اثر سقوط یک خمپاره شلیک شده از سوی افراد مسلح شماری از شهروندان سوری کشته و یا زخمی شدند.
 
شبکه الاخباریه با اعلام این خبر به صورت فوری، آمار دقیقی از کشته ها و زخمی ها ارایه نکرد.
 
انفجار بمب در روزهای اخیر به دنبال شکست های پی در پی افراد مسلح و تشکلی موسوم به ارتش آزاد سوریه در مناطق مختلف این کشور افزایش یافته است.
 
سال گذشته نیز به دنبال شکست این تشکل در منطقه باباعمرو در شهر حمص ، راهبرد آن افزایش بمب گذاری ها و ترور در سوریه اعلام شد.
 
نیروهای ارتش سوریه در هفته های اخیر ضربات کوبنده ای را به افراد مسلح در مناطق مختلف به خصوص شهر حلب در شمال سوریه و نزدیک مرز این کشور با ترکیه وارد کرده اند.
 
بر اساس اعترافات افراد دستگیر شده، ترکیه یکی از مهم ترین حمایت کنندگان نظامی از افراد مسلح در سوریه است.
 
بر اساس گزارش های منتشر شده ، اتباع ۲۲ کشور اکنون در سوریه در حال درگیری با نیروهای نظامی و امنیتی این کشور هستند.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.