انگیزه واقعی جنایت خونین ؛ شوخی یا پول!

شاگرد یک مغازه سوپرمارکت که با ضربه ای محکم به سر و خفه کردن صاحبان مغازه آنها را به قتل رسانده بود از سوی پلیس دستگیر شد .

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران ؛ در ساعت ۱۷:۰۰ هفدهم اردیبهشت سال جاری از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع دو فقره قتل ، در داخل اتاقکی حدودا ۱۲ متری واقع در طبقه زیرزمین یک ساختمان مسکونی، به کلانتری۱۳۴ شهرک غرب اعلام شد .

با حضور عوامل کلانتری و تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی و در بررسیهای اولیه مشخص شد مقتولین به اسامی “افشین . ق” (۳۰ساله) و “وحید . ر” (۲۰ساله) ، هر دو از ناحیه گردن دارای آثار خفگی و از ناحیه سر نیز دارای آثار ضرب وجرح هستند .

بررسی های اولیه از صحنه جنایت نشان از درگیری شدید در داخل اتاقک داشت ؛ بگونه ای که آثار خون بر روی وسایل داخل اتاقک و همچنین به هم ریختگی اسباب و وسایل کاملا مشهود و مشخص بود .

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه پنجم ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اولین مرحله از رسیدگی به این پرونده به تحقیق از صاحبخانه و همچنین دو نفر از بستگان مقتولین پرداختند .

در تحقیقات انجام شده از صاحبخانه مشخص شد که هر دو مقتول از بستگان و همشهریان یکدیگر بوده که در شهر تهران ، اقدام به اجاره دو مغازه سوپر مارکتی در مناطق سعادت آباد و شهران کرده و اتاقک طبقه زیرزمین ساختمان را نیز برای استراحت خود اجاره کرده بودند .

در تحقیقات صورت گرفته از بستگان مقتولین نیز مشخص شد که در شانزدهم اردیبهشت سال جاری ، دو نفر از بستگان مقتولین پس از مراجعه به درب مغازه سوپرمارکت متعلق به افشین ، واقع در منطقه سعادت آباد ، متوجه بسته بودن سوپر مارکت می شوند که برای پیگیری علت آن ابتدا با شماره تلفن همراه “افشین” و در ادامه تلفن همراه “وحید” تماس گرفته و به علت عدم پاسخگویی به تماس های تلفنی ، با مراجعه به درب منزل و اطلاع موضوع به صاحبخانه به درب اتاقک مراجعه و با اجساد افشین و وحید روبرو می شوند .

شناسایی کارگر سوپرمارکت به عنوان متهم اصلی پرونده

در تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان اداره دهم مشخص شد که افشین از حدود ۲۰ روز پیش و از طریق آگهی استخدام در روزنامه های کثیرالانتشار اقدام به استخدام یک کارگر ساده برای مغازه سوپرمارکت خود کرده بود .

با شناسایی کارگر سوپرمارکت به نام “محمد . ط” ( ۲۵ ساله ) و در ادامه تحقیقات مشخص شد که محمد آخرین بار ، صبح روز کشف اجساد در حین تردد و خارج شدن از خانه و توسط همسایگان طبقات بالایی مشاهده شده و پس از مراجعه به سوپرمارکت افشین ، واقع در دو کوچه پائین تر از محل جنایت ، اقدام به باز نمودن درب مغازه کرده و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی ( حدودا ۳۰ دقیقه ) مجددا مغازه را تعطیل و از آن زمان ناپدید شده است .

بنا بر تحقیقات انجام شده از همسایگان مشخص شد که با گذشت چند روز پس از استخدام محمد ، افشین به صاحبخانه اطلاع داده است که شاگرد مغازه اش به علت آنکه تمامی اعضای خانواده اش در شهرستان زندگی کرده و در تهران محلی را برای استراحت ندارد ، از او درخواست کرده تا در صورت امکان و توافق با صاحبخانه ، پس از پایان کار روزانه و تنها شب ها برای استراحت به اتاقک محل سکونت افشین و وحید مراجعه کند که صاحبخانه نیز با این موضوع موافقت کرده بود .

با تحقیقات انجام شده و نتایج بدست آمده در خصوص احتمال ارتکاب جنایت توسط “محمد . ط” و بویژه پس از ناپدید شدن وی در روز کشف اجساد ، دستگیری شاگرد سوپر مارکت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت .

کارآگاهان با اطلاع از مراجعه وی به مغازه سوپرمارکت در مورخه هفدهم اردیبهشت سال جاری ، با مراجعه به نشانی سوپرمارکت و انجام بررسی از محل اطلاع پیدا کردند که محمد اقدام به برداشتن تمامی اسناد و مدارک شناسایی خود کرده و همزمان با ناپدید شدن وی نیز ، تعداد ۸ دفترچه حساب بانکی متعلق به افشین از داخل مغازه مفقود شده است .

با توجه به اطلاعات جدید بدست آمده ، کارآگاهان با مراجعه به شعبات بانکی صاحب حساب بانکی از سوی افشین ، به تحقیق از کارمندان شعبات و همچنین بررسی تصاویر دوربین های مداربسته بانکی پرداختند و با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته تمامی شعبات بانکی و همچنین جمع بندی اطلاعات بدست آمده از تحقیقات صورت گرفته از کارمندان بانک اطمینان پیدا کردندکه در تمامی این شعبات ، جوانی حدودا ۲۵ ساله و با مشخصات ظاهری محمد ، ضمن مراجعه به این شعبات قصد برداشت وجه از حساب های متعلق به افشین را داشته که موفق به این کار نشده است که با بدست آمدن تصویر محمد . ط در زمان مراجعه به بانک و شناسایی وی توسط همسایگان محل سکونت مقتولین ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که محمد پس از ارتکاب جنایت و قبل از ناپدید شدن ، قصد برداشت غیرمجاز پول از حساب های بانکی متعلق به افشین را داشته است .

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با وجود آنکه هیچگونه اطلاعاتی از محل سکونت و یا مخفیگاه احتمالی متهم وجود نداشت ، کارآگاهان اداره دهم پس از شناسایی هویت دقیق متهم تحت تعقیب ، با شناسایی مخفیگاه احتمالی “محمد . ط” در استان خراسان رضوی ، با اخذ نیابت قضایی به این استان رفته و سرانجام هشتم تیر سال جاری موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند .

با دستگیری و انتقال متهم به اداره هم ، وی در اظهارات اولیه منکر هرگونه جنایت شد . ادعا کرد: در زمان مراجعه به خانه ، با جنازه متعلق به افشین و وحید روبرو شدم و در حالیکه با مشاهده دو جنازه بسیار ترسیده ، از محل متواری و به شهرستان آمده است .

با وجود اصرار متهم مبنی بر بیگناهی ، اما دلایل و مدارک بدست آمده از مخفیگاه متهم و همچنین محل جنایت ، نشان از ارتکاب جنایت توسط متهم داشت ؛ با کشف پیراهن خون آلود متعلق به متهم از داخل اتاقک و همچنین کشف و مدارک شناسایی و دفترچه حساب های بانکی متعلق به افشین از مخفیگاه وی و همچنین تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی و عدم توانایی متهم در ارائه پاسخ های قانع کننده در این خصوص ، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت : ” در حدود ساعت ۳ بامداد هفدهم اردیبهشت سال جاری ، پس از بازگشت به خانه و ورود به داخل اتاقک متوجه شدم که وحید در حال استراحت است ، اما افشین هنوز بیدار بود . هنوز دقایقی از ورود من به داخل اتاقک نگذشته بود که افشین شروع به شوخی با من کرد و در حین آن از الفاظ زشتی نسبت به من استفاده کرد که باعث عصبانیت من و درگیری با افشین شد ؛ در همین زمان ، وحید نیز از خواب بیدار شد و به طرفداری از افشین پرداخت و هر دو نفر شروع به تهدید من پرداختند که در یک لحظه کنترل خودم را از دست داده و افشین را با دست به عقب هل دادم که باعث زمین خوردن وی شد ؛ بلافاصله میله ای آهنی را که در داخل اتاقک وجود داشت را برداشته و ضربه ای محکم به سر افشین زدم و زمانیکه قصد فرار و خروج از داخل اتاقک را داشتم ، وحید با من درگیر شد که دو ضربه محکم نیز به سر او زدم . پس از بیهوش شدن هر دو نفر آنها ، دست و پای آنها را بسته و برای اطمینان از مرگ هر دو نفرشان اقدام به بستن گلوی آنها کردم و پس از مراجعه به مغازه و برداشتن دفترچه حساب های بانکی افشین ، متواری شدم ” .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : ” با توجه به اعتراف صریح متهم در خصوص ارتکاب جنایت ، از سوی بازپرس محترم پرونده قرار بازداشت موقت برای متهم صادر و با توجه به برخی اظهارات متهم ـ در خصوص اینکه یکی از مقتولین به هویت افشین چند روز قبل از جنایت درباره انتقال مبلغی چند ده میلیون تومانی به حساب های بانکی خود سخن گفته است ـ تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی انگیزه اصلی ارتکاب جنایت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است “./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.