اهدا آثار خوشنویسی و تذهیب به آسایشگاه کهریزک

۰۹م آذر ،

رزم‌جو، هنرمند برجسته خوشنویسی ایران بخشی از آثار خلق شده‌اش در طی سه دهه به آسایشگاه کهریزک اهدا کرد.

قاسم رزم‌جو، هنرمند برجسته تذهیب و خوشنویسی کشورمان در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه آثار خوشنویسی را با ترکیب بندی تذهیب به نمایش گذاشته‌ام.

وی اظهار داشت: آثار گرافیکی نیز به عنوان منتخبی از ۲ هزار اثر به نمایش گذاشته شده است.
وی خاطر نشان کرد: حدود سی سال در زمینه تذهیب فعالیت می‌کنم و تا کنون آثار بسیاری را خلق کرده‌ام اما هیچ یک از این طرح‌ها شبیه هم نیستند در حقیقت برای هر یک طرح و نقش متفاوتی را اجرا کرده‌ام.
وی در ادامه تصریح کرد: جذابیت‌های پرداختن به هنر سنتی تذهیب زمانی مضاعف می‌شود که بتوانیم در طرح‌های آن از المان‌های ایرانی استفاده کنیم.

* در طی سی سال هیچ اثری را نفروختم

این هنرمند برجسته کشورمان در ادامه اظهار داشت: در طول سه دهه‌ای که به هنر سنتی تذهیب می‌پردازم به دلیل آنکه به هنر فروشی عقیده‌ای ندارم هیچکدام از آثارم را نفروخته‌ام البته تعدادی از آنها را به جهت آشنایی بیشتر مردم با این هنر سنتی اهدا کرده‌ام.
رزم‌جو گفت: بخشی از آثاری که در طول سی سال فعالیت در زمینه خوشنویسی و تذهیب داشته‌ام را به آسایشگاه سالمندان کهریزک اهدا کردم.
وی در ادامه گفت: اهدا آثار هنری می‌تواند سبب ترویج بیشتر هنر در بین مخاطبین شود.
وی دربارهٔ زمان برگزاری نمایشگاه تذهیبش در نگارخانه هنر ایران گفت: این نمایشگاه اکنون در حال برگزاری است تا اواسط آذرماه در این نگارخانه ادامه خواهد  داشت./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.