اهمیت تولید خودرو الکتریکی برای چین

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

اهمیت تولید خودرو الکتریکی برای چین

پرشین خودرو: وزارت صنعت چین اعلام کرد که این کشور به تولید خودروهای الکتریکی بعنوان یک صنعت استراتژیک نگاه می کند.

به گزارش ممتازنیوز، وزیر صنععت چین با اعلام پایبندی این کشور به گسترش تولید خودروهای الکتریکی، این صنعت را زیر بنای ارتقای صنعت خودروی این کشور دانست.
میائو وی، وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین، در نمایشگاه خودروی پکن اعلام کرد دولت این کشور به تقویت توسعه صنعت خودروهای با سوخت جدید این کشور ادامه خواهد داد و با بهبود شرایط مالیاتی و سیاست های مالی از این صنعت حمایت خواهد کرد.
پیش‌تر نیز ما کای، معاون رهبر چین، که یکی از عالی رتبه ترین افراد در زمینه سیاست گذاری در بخش انرژی این کشور محسوب می شود، از ادامه اجرای سیاست های یارانه ای و حمایتی این کشور برای گسترش صنعت سوخت هیبریدی خبر داده بود.
بر همین اساس چین در حال توسعه صنعت خودروهای الکتریکی خود است تا در درجه اول وابستگی این کشور را به واردات سوخت کاهش داده و در عین حال آلودگی شدید هوای بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور را که این شهرها را در شرایط اضطرار قرار داده است را با استفاده از سوخت های پاک کاهش دهد.
به گزارش فارس، تا کنون مصرف کنندگان چینی نسبت به استفاده از خودروهای الکتریکی تمایل چندانی نشان نداده اند. از دلایل بی میلی شهروندان چینی نسبت به استفاده از خودروهای الکتریکی می توان به اطمینان کم آنها به این خودروها و همچنین عدم وجود زیر ساخت های مناسب و کافی برای شارژ مجدد این خودروها در شهرهای این کشور اشاره کرد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.