اوباما: آمریکا توان تحمل زخمی که به نظام اقتصادی خود زده است را ندارد

۹ م دیماه ،

رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید مجدد بر سران کنگره در رابطه با توافق روی طرح کاهش کسری بودجه و بدهی دولت و مهار پرتگاه مالی، گفت که آمریکا توان تحمل زخمی که خودش به اقتصاد وارد کرده است را ندارد.

 

به گزارش فارس به نقل از نشریه آمریکایی «هیل» چاپ کنگره، همزمان با نزدیک شدن ضرب الاجل تعیین شده برای حل بحران پرتگاه مالی آمریکا، «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور در نطق رادیویی و اینترنتی امروز شنبه خود با اشاره به بحران مالی و کسری بودجه دولت واشنگتن، ضمن اینکه بار دیگر از سران کنگره خواست تا قانونی را به منظور مهار پرتگاه مالی به تصویب برسانند، اعلام کرد که نظام اقتصادی این کشور تحمل زخمی که خودش ایجاد کرده است را ندارد.

بر اساس این خبر، اوباما با تاکید به سران جمهوریخواه کنگره آمریکا مبنی بر توافق برای جلوگیری از بروز پرتگاه مالی مرکب از افزایش‌های خودکار مالیات و کاهش شدید هزینه‌ها اعلام کرد که کشور آمریکا نمی‌تواند به لحاظ سیاسی زخمی که خودش به اقتصاد وارد کرده است را تحمل کند.

اوباما در این سخنرانی اعلام کرد که دموکرات‌ها و جمهوریخواهان باید در رسیدن به طرحی که کسری بودجه را کاهش دهد و در عین حال نرخ مالیات بر درآمد را برای اقشار متوسط آمریکا در سطح پائین نگه دارد با یکدیگر همراه شوند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که بر این باور است که سران کنگره می‌توانند تا قبل از مهلت تعیین شده در پایان سال جاری میلادی، به توافقی برسند که قابلیت تصویب در دو مجلس سنا و نمایندگان را تا پیش از افزایش مالیات‌ها و کاهش هزینه‌ها در پایان سال جاری میلادی داشته باشد.

اوباما در ادامه سخنرانی خود ضمن تاکید بر اینکه سیاست واشنگتن نباید مانع پیشرفت آمریکا شود، تاکید کرد که اگر قانونگذاران نتوانند روی طرح کاهش بدهی به توافق برسند،‌ در این صورت او از مجلس سنا می‌خواهد تا دربارهٔ بسته اضطراری مالی رای گیری کند.

نطق رادیویی امروز شنبه اوباما دربارهٔ بحران مالی آمریکا یک روز بعد از نشست او با سران کنگره در کاخ سفید و درخواست او از «هری رید» رهبر اکثریت سنا و «میچ مک کانل» رهبر اقلیت سنای کنگره برای رسیدن به توافقی دو جانبه میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان جهت جلوگیری از وقوع پرتگاه مالی گزارش شده است.


sadkhabar.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.