اوباما به لطف زنان از رامنی پیش است

در حالی که تنها حدود یک ماه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، موضوع نظرسنجی ها و نتایج نظرسنجی ها درباره اقبال مردم به دو کاندیدا، در مرکز توجه رسانه ها قرار گرفته است. در این راستا، نتایج آخرین نظرسنجی نشان می دهد باراک اوباما به لطف زنان از رقیب جمهوری خواه خود پیش است.

به گزارش «تابناک»، یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در آستانه برگزاری مناظرات انتخاباتی در این کشور، نتایج آخرین نظرسنجی ها از برتری ۴ درصدی اوباما بر رامنی حکایت دارد.

این نظرسنجی که توسط دانشگاه «کوئینیپیاک» انجام گرفته و نتایج آن در سایت شبکه خبری «یو اس ای تودی» منتشر شده، حاکی از آن است که باراک اوباما، کاندیدای دموکرات و رئیس جمهور کنونی آمریکا با کسب ۴۹ درصد آرا از میت رامنی، رقیب جمهوری خواه خود که ۴۵ درصد آرا را کسب کرده، پیش است.

به نوشته «یو اس ای تودی»، اوباما در این زمینه تا حد زیادی مدیون رأیی است که در میان رأی دهندگان زن کسب کرده است. در این نظرسنجی، ۵۶ درصد زنان به اوباما و تنها ۳۸ درصد آنان به رامنی رأی داده اند.

اوباما به لطف زنان از رامنی پیش است

در این نظرسنجی همچنین آمده که به باور ۵۴ درصد از پرسش شوندگان، اوباما در اولین مناظره از سه مناظره تلویزیونی بر رامنی پیروز خواهد شد. این درصد برای رامنی تنها ۲۸ درصد است. اوباما و رامنی اولین مناظره رو در روی خود را فردا شب در «دنور» انجام می دهند.

البته رامنی نیز در میان گروه هایی از رأی دهندگان موفقیت هایی داشته است: رأی دهندگان مستقل با ۴۷ درصد در مقابل ۴۵ درصد، از رامنی حمایت کرده اند و رأی دهندگان سفیدپوست نیز با ۵۳ درصد در مقابل ۴۲ درصد وی را به اوباما ترجیح داده اند. در این زمینه، عملکرد وی مشابه نتایجی است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ کسب کرد.

«ای. براون»، از مقامات اجرایی موسسه رأی گیری دانشگاه کوئینیپیاک در این رابطه گفته: «اوباما در انتخابات سال ۲۰۰۸ تنها حدود ۴۳ درصد رأی سفیدپوستان را به دست آورد و به این ترتیب، جایگاه فعلی وی در آستانه عملکرد پیشین اوست. اگر اوباما بتواند نتایج سال ۲۰۰۸ خود را در میان سفیدپوستان تکرار کرده و یا آن را ارتقا دهد، پیروزی برای رامنی مشکل و یا غیرممکن خواهد بود».

اوباما زنان را به بخشی کلیدی از ائتلاف سیاسی خود تبدیل کرده و بر موضوعاتی از حقوق سقط جنین گرفته تا شمول پرداخت هزینه های درمان برای پیشگیری از بارداری تمرکز نموده است. نظرسنجی جدید، نشان دهنده نتیجه بخش بودن این راهبرد است.

براون در نهایت اشاره می کند: «پیروزی در انتخابات، زمانی که در میان زنان شکستی فاحش خورده باشید نیز دشوار است. زیرا این گروه حدود نیمی از جمعیت رأی دهنده را تشکیل می دهند».


مجله اینترنتی ممتازنیوز سرگرمی و تفریحی اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.