اوباما حق ندارد سیاست های دولت دهلی نو را دیکته کند

به گزارش ایرنا، اوباما در گفت وگویی با پی. تی. آی.خبرگزاری رسمی هند در واشنگتن گفته بود که شرکت های امریکایی می گویند هنوز سرمایه گذاری در هند بسیار دشوار است.

وی افزود: در بسیاری از بخش ها از جمله خرده فروشی، محدودیت ها یا ممنوعیت های هند برای سرمایه های خارجی وجود دارد که برداشتن آنها برای اشتغالزایی دو کشور ضروری است.

این در حالی است که نهادهای صنعتی هند، ضمن تاکید بر اینکه در شرایط کاهش رشد اقتصادی، انجام اصلاحاتی ضروری است، افزودند: راه حل این مشکل باید در داخل کشور پیدا شود نه اینکه از خارج برایش نسخه بپیچند.

‘اس. راوات’ قائم مقام رییس کل اتاق های بازرگانی هند درباره مصاحبه مداخله جویانه اوباما دردهلی نو اظهار داشت: با چشم انداز رشد بلندمدتی که وجود دارد، هند همچنان مقصد مهم سرمایه گذاری باقی می ماند.

وی با اشاره به عقب افتادگی های این کشور در اصلاح بخش هایی همچون خرده فروشی، هوانوردی، دفاعی و بیمه افزود: اوباما یا هیچ فرد دیگر نمی تواند چیزی به دولت یا سیاست گذاران هند دیکته کنند.

راوات ادامه داد: هند و آمریکا هر یک مشکلات مربوط به خود را دارند و دولت ما بر اساس نیازها و ضرورت ها تصمیم گیری می کند.

وی تاکید کرد: با این حال، اقتصاد هند هنوز بهتر از بیشتر کشورهای توسعه یافته عمل می کند.

دبیر کل کنفدراسیون صنایع هند نیز در این باره به رسانه ها گفت: اقتصاد هند حتی در شرایط رکود اقتصاد جهانی نیز قوی است و رشد شش درصدی دارد.

‘چاندراجیت بنرجی’ افزود: با این حال، برخی بخش های اقتصادی ما نیاز به اصلاحاتی دارند که باید به مرور زمان به اجرا درآیند.

راجیو کومار، دبیر کل فدراسیون اتاق تجارت و صنعت هند نیز چشم انداز رشد اقتصادی بلند مدت هند را امیدوارکننده خواند و گفت: ویژگی های مثبتی در ساختار اقتصاد هند که جذب سرمایه را تضمین و نرخ رشد درآمد ناخالص ملی را تثبیت می کند، وجود دارد.

۱۵۹۲

آساق ** ۵۸۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۱۱۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.