اوباما: می​خواهم با گزینه دیپلماسی با ایران برخورد کنم

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی با اشاره مجدد به فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران بر رویکرد دیپلماتیک برای تعامل با این مسئله تاکید کرد. به گزارش مهر به نقل از یدیعوت آحارونوت، باراک اوباما که شب گذشته در ادامه رقابت های انتخاباتی خود در فلوریدا سخن می گفت، با تکرار ادعاهای نخ نما شده درباره ایران مبنی بر تلاش برای تولید سلاح هسته ای با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر حرام بودن سلاح هسته ای و صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران، مدعی شد: سیاست ما اجازه مسلح شدن ایران به سلاح هسته ای را نمی دهد.

وی افزود: ما مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه خاورمیانه را تحمل نمی کنیم. اوباما اعلام کرد می خواهد با استفاده گزینه دیپلماسی به پرونده هسته ای ایران بپردازد.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارش دیگری نوشت که مقامات آمریکایی به تل‌آویو هشدار دادند که امکان دارد در صورت حمله رژیم صهیونیستی علیه ایران، مصر و اردن معاهدات صلح‌ با تل‌آویو را لغو کنند.

به گزارش ایسنا روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که واشنگتن به تل‌آویو هشدار داده است که رهبران عربی قادر نخواهد بود هیچ‌گونه واکنش خشمگین مردم را در صورت حمله اسراییل به ایران کنترل کنند. این روزنامه افزود: مقامات آمریکایی به پاسخ خشمگین کشورهای خاورمیانه به فیلم توهین‌آمیز به مقدسات مسلمانان اشاره کرده و گفتند که امروز رهبران عربی مردم‌شان را کنترل نمی‌کنند، این خیابان‌هاست که این رهبران را کنترل می‌کند.

مقامات یاد شده گفتند: حمله اسراییل دقیقا چیزی است که ایران به آن نیاز دارد. کل جهان و مسلمانان برای راهپیمایی به خیابان‌ها خواهند ریخت. آنچه در رابطه با این فیلم رخ داد پیش درآمد چیزی است که در صورت حمله اسراییل رخ خواهد داد.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.