اوزون درمانی به بهبود مشکلات دیسک کمر کمک می‌کند

در حالی که متخصصان علوم پزشکی سراسر جهان هنوز مشغول ارزیابی و تبادل نظر درباره مزایای پزشکی اوزون درمانی هستند، استفاده از این تکنیک در برخی از بیمارستان‌های دهلی، پایتخت هند، تاکنون به درمان چندین بیمار مبتلا به عارضه دردناک دررفتگی مهره یا فتق دیسک کمر انجامیده است.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، پزشکان بیمارستان “GB pant” که اولین بیمارستان دولتی هند به شمار می‌آید از چهار ماه پیش استفاده از این تکنیک را آغاز کرده و تاکنون ۱۰۰ بیمار را با بکارگیری از ترکیب ترکیب گاز اوزون – اکسیژن تحت درمان قرار داده‌اند.

این پزشکان موفق شدند با استفاده از روش اوزون درمانی به کوچک شدن بافت و در نتیجه کاهش درد در این بیماران کمک کنند.

به گزارش روزنامه اکسپرس ایندیا، دکتر آجای شارما، رییس دپارتمان جراحی اعصاب در بیمارستان «GB pant» در این باره اظهار داشت: این عارضه به طور معمول با فیزیوتراپی و تجویز داروهای مسکن تحت درمان قرار می‌گیرد اما بسیاری از بیماران نیز در نهایت به جراحی نیاز پیدا می‌کنند.

وی افزود: با استفاده از تکنیک اوزون درمانی می‌توان جراحی را به تاخیر انداخت و یا حتی از انجام آن خودداری کرد. حتی المقدور بیماران نباید درد مضاعفی را ناشی از جراحی متحمل شوند.

بر اساس این گزارش، گاز اوزون حاوی آنتی اکسیدان قدرتمندی است که دستگاه ایمنی بدن را تحریک می‌کند. این آنتی اکسیدان سلولهای عروق خونی را آرام کرده و به بهبود گردش خون و نابودن شدن انواع باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها کمک می‌کند که در نتیجه، درد ناشی از بیرون زدگی دیسک‌ها کاهش می‌یابد.

دیسک‌ها صفحات دایره‌ای محافظی از جنس غضروف هستند که بین مهره‌ها در ستون فقرات قرار می‌گیرند و بعنوان جاذب ضربه (ضربه گیر) عمل می‌کنند. گاز اوزون به طور طبیعی در اتمسفر زمین یافت می‌شود که به عنوان سپری محافظ از زمین در برابر تشعشعات فرابنفش مضر خورشیدی حفاظت می‌کند اما این گاز برای اهداف درمانی در آزمایشگاه به شکل مایع تولید و سپس با اکسیژن ترکیب می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.