اوکراین آماده برگزاری مسابقات یورو ۲۰۱۲ است

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین، یانوکوویچ روز چهارشنبه در دیدار با گروهی از نمایندگان سنای آمریکا در کی یف خاطرنشان کرد: اوکراین برای برگزاری مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۲ در آمادگی کامل است.

وی افزود: رویدادهای مهمی همچون بازیهای قهرمانی ملت های اروپا برای پیشرفت کشور حائز اهمیت ، و محرکی برای توسعه زیرساخت های آن است.

رییس جمهوری اوکراین با بیان اینکه بار مالی و سازماندهی بازیهای ‘یورو-۲۰۱۲’ بسیار جدی است، اظهار داشت: دو سال پیش کارشناسان، سطح آمادگی اوکراین برای برگزاری این بازیها را ۱۰ درصد برآورد کردند و ما از برنامه تامین مقدمات آن بسیار عقب مانده بودیم.

مسابقات یورو ۲۰۱۲ قرار است از ۸ ژوئن تا ۱ ژوییه امسال به میزبانی مشترک لهستان و اوکراین برگزار شود.

‘بوریس کولسنیکوف’ وزیر زیرساخت های اوکراین نیز در هفته جاری اعلام کرد این کشور پنج میلیارد دلار برای برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا ‘یورو ۲۰۱۲’ هزینه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود دو میلیارد دلار از این مبلغ صرف راهسازی شده است.

وی افزود: ۵۵ میلیون دلار از این مبلغ را هزینه های جاری تشکیل می دهد که از آن جمله آموزش پرسنل، تبلیغات و حمایت تبلیغاتی از مسابقات است.

وزیر زیرساخت های اوکراین گفت: لهستان به عنوان شریک اوکراین در برگزاری مسابقات ‘یورو-۲۰۱۲’ حدود ۳۴ میلیارد دلار در این زمینه مصرف کرده است.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۱۴۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.