اولویت بیمه با خانه های تاریخی است

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: با اجرایی شدن طرح بیمه آثار تاریخی و فرهنگی، خانه های تاریخی در اولویت قرار دارند.

به گزارش  باشگاه خبرنگارن به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی کشور، مسعود علویان صدر اظهار داشت: گروهی از کارشناسان حقوقی و متخصصان برجسته میراث فرهنگی در حال مطالعه و بررسی چالش ها و موانع احتمالی پیش روی این پروژه هستند تا با ارائه یک الگوی مناسب اقدام به بیمه کردن آثار تاریخی و فرهنگی کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت های ویژه در خصوص ارزش آثار تاریخی و باستانی، طرح بیمه با پیچیدگی هایی روبروست که همین امر موجب شده تا کارشناسان با دقت و ریزبینی بیشتری این پروژه را بررسی کنند.
این مقام مسوول ادامه داد: با توجه به طرح های توسعه شهری و ساخت و سازهای متعدد، بافت های تاریخی کشور نیازمند لایه های بعدی حفاظتی است که بیمه می تواند این نقش را به طور مطلوب ایفا کند.
علویان صدر افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیمه کردن آثار تاریخی درصدد کاربرد سیستماتیک و انجام سیاست‌های مدیریتی بلند مدت بر این اماکن است تا در فرآیند چند لایه ای حفاظتی بر این آثار کنترل بیشتری داشته باشد.
معاون میراث فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: هرچند که بیمه کردن آثار تاریخی هزینه های بسیاری برای سازمان میراث فرهنگی به دنبال خواهد داشت اما حفظ داشته های تاریخی و رسالت امانت داری سازمان در انتفال این آثار به نسل بعدی مهمترین دلیل اجرایی کردن این طرح است.
وی یادآور شد: تلاش خواهد شد به سرعت  توافقات لازم با شرکت های بیمه صورت پذیرد تا بدین ترتیب قبل از پایان سال مالی ۹۱ شاهد اجرایی شدن فاز اول این پروژه ملی باشیم./ص
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.