اولویت های تسهیلات دهی بانک توسعه تعاون اعلام شد

اولویت های تسهیلات دهی بانک توسعه تعاون اعلام شد | چاپ |
چهارشنبه ۲۲ شهریور ساعت ۱۱:۲۱

بینا- مدیر عامل بانک توسعه تعاون کشور در باره اولویت های تسهیلات دهی گفت : تعاونی هایی که شاغلان و اعضاء آن سهامدار باشند و بانوان کارآفرین ، مشاغل خانگی، صنایع دستی نیز در اولویت هستند.
به گزارش بینا، ماشااله عظیمی با اعلام این خبر افزود: همچنین سرپرستان خانوار از آنجا که در اقتصاد خانواده تاثیرگذارهستند اگر تعاونی تشکیل دهند در اولویت دریافت تسهیلات از این بانک قرار می گیرند و تلاش می کنیم به سمت مشاغل خانگی که تسهیلات کمتری نیاز دارد حرکت کنیم.
وی افزود : سرانه اشتغال در تعاونی ها حدود ۱۰ میلیون تومان است و در پرداخت تسهیلات تعداد اشتغالزایی، مزیت های منطقه ای، تعاونی های بانوان، ایثارگران و مدجویان دستگاههای اجرایی، تعاونی های دانش بنیان، دچار بحران و تعاونی های تولیدی صادرات محور از اولویت برخوردارند.
عظیمی اعلام کرد : ۹۰ درصد تسهیلات بانک توسعه تعاون در اختیار بخشهای تعاونی تولیدی است و ۱۰ درصد به بخشهای تجاری و تامین گردش سرمایه اختصاص دارد.
وی افزود: در ۱۵ سال قبل از دولت نهم و فعالیت صندوق توسعه تعاون حدود ۴۹۵ میلیارد تومان تسهیلات داده شده که در هفت سال اخیر به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه این نهاد پولی تنها استثنای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است، گفت: این بانک در مقابل واگذاری بانک های دولتی ایجاد شده است.
وی افزود: فعالیت این بانک تخصصی نیست بلکه جامع است و همه فعالیتهای تعاونگران را پوشش می دهد و مخاطبان و مشتریان ما همه بخش های دولتی هستند و به بخش دولتی هم تسهیلات نمی دهیم.
وی با اشاره به فعالیت ۱۷۰ هزار تعاونی با بیش از ۳۰ میلیون نفر عضو ( غیر از تعاونی سهام عدالت) گفت : بانک توسعه تعاون با هدف حمایت و توانمند کردن مالی تعاونی ها با تاکید مقام معظم رهبری و سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت در دولت احمدی نژاد تشکیل شده است
عظمیی گفت : در دولت دهم تعداد تعاونی های فعال از ۷۰ هزار مورد به ۱۷۰ هزار واحد رسیده است .


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.