اولویت هشتم بازبینی می‌شود

با توجه به تغییراتی که اتفاق افتاد و نقطه نظراتی که بخش خصوصی و دولتی و همچنین اصناف، اتحادیه‌های دولتی و فعالان اقتصادی داشتند مقرر شد که گروه کالایی هشتم مجددا مورد بازبینی و غربالگری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بگیرد.

صمد کریمی – سخنگوی مرکز مبادلات ارزی – درباره اولویت کالایی گروه هشتم گفت: با اعلام این مطلب افزود: بدیهی است که به محض این که این موضوع نهایی شود آن را به بانک مرکزی ارسال خواهند کرد و ما در پورتال ارزی لحاظ می‌کنیم و بعد از آن براساس لیست اعلامی نسبت به تامین ارز اقدام می‌کنیم.
وی درباره تغییر گروه کالایی اولویت هشتم اظهار کرد: یک بحث، بحث حاکمیتی است و در چارچوب سیاست‌های اقتصادی و با توجه به این که قرار است مرکز مبادلات ارزی کشور خانواده تولید و مواد اولیه کالاهای واسطه‌ای ، سرمایه‌ای و ماشین‌آلات را پوشش دهد بنابراین گروه کالایی اولویت هشتم نیز باید در این راستا باشد.به عبارتی کالاهایی در آن باشند که در خانواده تولید قرار بگیرند.
کریمی ادامه داد: فکر می کنم این استراتژی اصلی است ما براساس آن استراتژی و خط قرمز باید حرکت کنیم.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی افزود: زمانی که این لیست نهایی شد به بانک مرکزی اعلام شده و ما کار اداری خودمان را انجام می‌دهیم نامه‌ای به بخش IT زده که این موضوع در پورتال‌مان لحاظ شود و بخشنامه‌ای هم باید به بانک‌ها ابلاغ کنیم که سه تا چهار روز زمان می‌برد.
وی همچنین درباره جلسه صادرکنندگان در رابطه با عرضه ارز خود در مرکز مبادلات ارزی گفت: توافقاتی از قبل صورت گرفته بود و سه یا چهار سناریو در نظر گرفته بودند و قرار بود که در جلسه‌یی که برگزار می‌شود بر روی یک سناریو توافق نهایی انجام شود و از بانک مرکزی هم دعوت شده بود ولی به دلیل تداخل این جلسه با جلسه دیگر در آن جلسه حضور نداشتم.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.