اولین دلیل بی‌میلی کودکان به صبحانه

گردآوری شده توسط گروه خانواده ممتاز نیوز

دکترسید ضیاءالدین مظهری با بیان این مطلب اظهار داشت: صبحانه یکی از وعده‌های مهم غذایی در طول روز است.

 دکترسید ضیاءالدین مظهری با بیان این مطلب اظهار داشت: صبحانه یکی از وعده‌های مهم غذایی در طول روز است. صبحانه، سیستم دفاعی بدن، سیستم گوارش و فکر و اندیشه را به کار می‌اندازد. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف صبحانه سبب افزایش قدرت یادگیری و ایجاد تمرکز بیشتر در کودکان می‌شود.

وی سبب بعدی بی میلی کودکان به صبحانه را تکراری و یکنواخت بودن صبحانه عنوان کرد و گفت: طبق تجربه غذایی باید از صبحانه‌هایی آغاز کنیم که بچه‌ها دوست دارند و هیچگاه اصرار و تهدیدی در خوردن صبحانه نباید به عمل آید. بهتر است والدین زود بیدار شده، صبحانه را آماده کرده و به تنوع روزانه آن توجه کنند. شما در روزهای مختلف هفته، صبحانه‌های مختلفی را مثل تخم‌مرغ و نان،‌ شیر و پنیر و نان یا حتی فرنی را تهیه کرده و همچنین برای صرف صبحانه به کودک فرصت دهید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشمکی تهران تصریح کرد: دلیل سوم بی میلی کودکان به خوردن صبحانه ترس و اضطراب کودک است. بعضی از کودکان به دلیل ترس و نگرانی از رفتن به مدرسه، صبح‌ها علاقه‌ای به خوردن صبحانه نشان نمی‌دهند. همچنین مشاجرات و دعواهای پدر و مادر می‌تواند بر اشتهای کودک برای خوردن صبحانه اثر بگذارد و علاقه کودک به غذاهای دیگر به عنوان صبحانه از دیگر سبب‌های بی‌میلی بچه‌ها در صبحانه خوردن است.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.