اولین خط تولید آنژیوکت کشور راه اندازی شد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

همزمان با عید سعید قربان وزیر بهداشت خطوط تولید آنژیوکت و سرنگ انسولین را در کارخانه سرنگ هلال ایران (سها) راه اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان رباشگاه خبرنگاران ؛دکتر مرضیه وحید دستجردی همزمان با بازدید از این کارخانه، خط تولید آنژیوکت را که برای اولین بار در ایران راه اندازی می شود و همچنین خط دوم اضافه بر ظرفیت تولید سوزن انسولین را در کارخانه سها مورد افتتاح قرار داد.

بنا بر این گزارش، بازدید از سالن، بخش ها و خطوط مختلف تولیدی کارخانه سرنگ هلال ایران (سها – وابسته به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران) به مساحت ۱۲ هزار متر مربع که شامل خطوط تولید انواع سرنگ ها، صافی ها و ست های دیالیز و تالاسمی، کیسه بی کربنات سدیم و سوزن فیستولا و سایر ملزومات مصرفی پزشکی است، بخش دیگری از برنامه وزیر بهداشت در این مراسم بود.

بر پایه این گزارش؛ کل نیاز سالانه کشور به آنژیوکت ۵۰ میلیون عدد است که در فاز اول ۸ میلیون از این تعداد در کارخانه سها تولید خواهد شد و قرار است تا آخر امسال این ظرفیت به ۲۰ میلیون عدد آنژیوکت برسد.

این گزارش حاکیست ؛کارخانه سها ۱۸ محصول مصرفی پزشکی تولیدمی کند که مهم ترین آن ها صافی دیالیز است که دو سوم نیاز داخل در این کارخانه تولیدمی شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.