اولین مکان اجرای کارهای شکسپیر کشف شد + عکس

به گزارش خبرآنلاین، سالن تئاتر کرتن در قرن هفدهم بسته شد و حالا موزه باستان‌شناسی لندن «MOLA» بخش‌هایی از این سالن تئاتر را در شوردیچ در شرق لندن پیدا کرده است.

این موزه مکان اصلی سالن تئاتر کرتن را در خیابان هیوئت در فاصله چند صد متری یک سالن تئاتر دیگر که سال ۲۰۰۸ کشف شد، پیدا کرد. اعتقاد بر این است که هر دوی این‌ سالن‌ها جزو اولین سالن‌های تئاتر در لندن بودند.


بخشی از محوطه شنی، جایی که تماشاچیان می‌ایستادند و نمایش‌ها را تماشا می‌کردند و همچنین پی دیوارها بعد از ۵۰۰ سال کشف شده است.

کارشناسان مطمئن هستند با کاوش‌های باستان‌شناسی یافته‌های بیشتری در این سایت پیدا خواهد شد. حفاران این موزه می‌گویند این مکان بسیار خوب باقی مانده است.

افسانه مشهوری وجود دارد که جیمز بربیج مدیر سالن کرتن بعد از مشاجره‌ای که با صاحبخانه داشت، این سالن را تخلیه و کارش را در ساختمان تئاتر گلوب در آن‌ طرف رودخانه آغاز کرد.

تا زمانی که سالن گلوب ساخته شد، بربیج و گروهش از سال ۱۵۹۷ به مدت دو سال از سالن کرتن برای اجرا استفاده می‌کردند. این زمانی است که «هنری پنجم» و «رومئو و ژولیت» برای اولین بار روی صحنه رفتند. 

دومینیک درامگول هنرمند کارگردان در سالن گلوب گفت: «من عاشق این واقعیت هستم که ما لندن را از زیر خاک دربیاوریم، و به آهستگی از میان خروارهای تیره روز امپراتوری ویکتوریا همه چیز را روشن کنیم؛ و  وحشی‌گری‌ها، هرج و مرج‌ها و خوشی‌های لندن را که در خفا جریان داشتند، آشکار کنیم.»

تلگراف / ۶ ژوئن/ ترجمه: زینب کاظم‌خواه

۵۸۲۴۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.