اولین کنگره خاورمیانه پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق برگزار می‌شود

۳۰م دیماه ،
ممتاز نیوز : اولین کنگره خاورمیانه پیشگیری از بیماری های قلب و عروق، دومین کنگره تازه‌های اکوکاردیوگرافی و دومین سمینار بین المللی تحقیقات دانشجویی بیماریهای قلب و عروق طی روزهای ۱۰ تا ۱۳ بهمن در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می گردد.

دکتر محمد علی بابایی دبیر اجرایی کنگره خاورمیانه پیشگیری از بیماریهای قلب و عروق در گفت‌وگو با ایسنا گفت: این کنگره با هدف پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی زودرس و کاهش مرگ و میر ناشی از آن و تبادل علمی پژوهشی در زمینه چگونگی روش‌های کاربردی در امر پیشگیری و تبادل عملی بین مراکز تحقیقات قلب و عروق کشورهای منطقه برگزار می گردد.

وی همچنین افزایش انگیزه دانشجویان برای مشارکت در حیطه پژوهش و استفاده بهینه از پتانسیل تحقیقاتی قشر دانشجو را از دیگر اهداف این کنگره عنوان و تصریح کرد: در بعد دانشجویی تاکنون ۱۲۰ مقاله ارسال شده است که ۷۰ مقاله به صورت شفاهی و ۱۰ مقاله نیز به صورت پوستر در محل کنگره به نمایش در خواهد آمد. سه کارگاه پژوهشی نیز با شرکت اساتید دانشگاه های علوم پزشکی تهران، مشهد و شیراز به منظور نحوه ورود دانشجویان به حیطه پژوهشی برگزار می گردد .

وی اظهار کرد: پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، پیشگیری از سکته های مغزی و قلبی زودرس، اصلاح الگوهای تغذیه ای، کاهش وزن، آگاهی دادن به مردم در راستای انجام چکاپ پزشکی به صورت دوره ای، کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی از محورهای مورد بحث در این کنگره است.

بابایی عنوان کرد: فعالیت‌های جسمی در اوقات فراغت و تاثیرگذاری آن روی عوامل خطر مانند افزایش وزن، قند و چربی محور دیگری است که در این کنگره مورد بحث قرار می گیرد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.