اولین گام برای احیای سازمان مدیریت برداشته شد

فروردین ۱۴۰۳

نوبخت در جمع معاونان برنامه‌ریزی استانداری‌ها خبر داد

معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور در جمع معاونان برنامه‌ریزی استانداری‌ها از آغاز اولین گام احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد و گفت: گزارش عملکرد برنامه پنجم همراه لایحه بودجه ۹۳ تقدیم می‌شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، محمد باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در اولین نشست مشترک این معاونت با معاونان برنامه‌ریزی استانداریهای‌ سراسر کشور گفت: با تقدیم به موقع لایحه بودجه سال مصمم هستیم قانون را اجرا کنیم و در جلسه هیأت دولت هم از تمام وزرا خواسته‌ایم، تا پانزدهم شهریورماه سال جاری گزارش عملکرد اجرای قانون برنامه پنجم توسعه را به منظور جمع‌بندی و تنظیم گزارش نهایی به این معاونت ارایه کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: مباهات می‌کنم که به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گام نهاده‌ام، جایی که به منزله عقل منفصلی در کنار مدیریت اجرایی کشور تلقی می‌شود و اینک درشرایطی قرار داریم که از این عقل منفصل باید به درستی استفاده کنیم.

نوبخت افزود: اگر قرار است به اهداف آرمانی درج شده در قانون اساسی دست یابیم، باید بتوانیم اهداف راهبردی سند چشم‌انداز بیست ساله کشور را محقق کنیم و اگر در صدد هستیم این سند عملیاتی شود، باید اهداف بلندمدت توسعه را نقشه راه قرار دهیم و برای رسیدن به این اهداف، تعقیب و عملی کردن هدف‌های میان مدت و اهداف بودجه‌ای ضرورتی گریز‌ناپذیر است.

 

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با تاکید بر روزآمد کردن تمام اهداف و ماموریت‌ها گفت: به محض ابلاغ لایحه بودجه سال کل کشور به صورت قانون از سوی مجلس شورای اسلامی، تا قبل از اتمام سال جاری، کار تدوین و آماده‌سازی آیین‌نامه‌های اجرایی آن قانون خاتمه پیدا خواهد کرد و به یاری خداوند از اول فروردین‌ماه این اطمینان را به بخش خصوصی خواهیم داد که وقت‌شناسی دولت را نظاره‌گر باشند.

 

نوبخت در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر اینکه در روند توسعه کشور شاهد مشارکت بیشتر استان‌ها خواهیم بود، گفت: توسعه کشور بدون توسعه استان‌ها مقدور نخواهد بود و ضرورت دارد هر استانی با توجه به قابلیت‌ها،‌ظرفیت‌ها و نقشه راه مختص خود، در مسیر توسعه گام بردارد.

 

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به سند چشم‌انداز بیست ساله کشور افزود: ملت بزرگوار ایران سزاوار جایگاه برتر علمی و فناوری در منطقه خاورمیانه است و کشورمان از لحاظ منابع انسانی، مالی، طبیعی و زیست-محیطی این قابلیت و توانمندی را دارد.

 

وی در ادامه گفت: امکان شتاب‌دهی به فعالیت با توجه به اهداف برنامه پنجم توسعه منوط به اجرای دقیق آن است. همچنین قطعات کوچک این برنامه که در قالب بودجه‌های سالانه متبلور می‌شود، به صورت شفاف و با هماهنگی با اهداف برنامه‌های توسعه تنظیم و تدوین شود.

 

شایان ذکر است که پیش از سخنان نوبخت، الفت‌پور معاون مجلس، حقوقی و استان‌های معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و نیز معاونان برنامه‌ریزی استانداری‌های آذربایجان شرقی و خوزستان در سخنان کوتاهی نظرات خود را در مورد احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و توجه بیشتر به استان‌ها ابراز کردند.

 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.