ایران از صعود به فینال بازماند

جام جم آنلاین: تیم بسکتبال جوانان ایران با پذیرفتن شکست برابر کره جنوبی از صعود به مرحله نهایی رقابت‎های قهرمانی آسیا بازماند و سرنوشت خود را برای جهانی شدن به اما و اگرهای دیدار برابر ژاپن سپرد.

هشتمین روز از بیست و دومین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان امروز با برگزاری دیدار دو تیم ایران و کره جنوبی در اولان‌باتور مغولستان به پایان رسید. در پایان این دیدار شاگردان مهران حاتمی  تنها با سه اختلاف امتیاز و با نتیجه ۹۶ بر ۹۳ مغلوب حریف خود شده و از صعود به دیدار نهایی بازماندند.

در پایان مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان سه تیم برتر سهمیه شرکت در پیکارهای جهانی را کسب می‌کنند بنابراین تیم بسکتبال جوانان ایران علاوه بر از دست دادن فرصت حضور در فینال برای کسب عنوان قهرمانی، سرنوشت خود برای جهانی شدن را هم به اما و اگرهای دیدار مرحله رده بندی سپرد.

بسکتبالیست‏های جوان ایران فردا و در مرحله رده بندی رقابت‏های قهرمانی آسیا به مصاف ژاپن می‏روند. ژاپنی‎ها با پذیرفتن شکست برابر چین از صعود به فینال بازماندند. تیم بسکتبال جوانان ایران برای جهانی شدن باید مقابل ژاپن صاحب برتری شود.

فردا رقابت‎های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان با برگزاری دیدارهای تعیین کننده برای تعیین رده بندی تیم‏‎های اول تا هشتم به پایان می‎رسد. برنامه کامل دیدارهای روز پایانی بیست و دومین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جهان به شرح زیر است:

یکشنبه ۵ شهریورماه

مرحله نهایی
* کره جنوبی – چین

مرحله رده بندی
* ژاپن –  ایران

دیدار رده بندی تیم پنجم
* فیلیپین – چین تایپه

دیدار رده بندی تیم هفتم
* لبنان – عربستان سعودی

تیم بسکتبال جوانان ایران در حالی در صعود به مرحله نهایی رقابت‎های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان ناکام بود که در دوره پیشین این مسابقات از صعود به فینال بازماند و در مرحله رده‎بندی هم با متحمل شدن شکست برابر چین تایپه به عنوان چهارمی بسنده کرد.

شاگردان مهران حاتمی تا این مرحله از مسابقات مقابل تیم‎های قزاقستان، عربستان، فیلیپین (مرحله مقدماتی)، بحرین، اندونزی (مرحله دوم) و لبنان (مرحله یک چهارم نهایی) پیروز شدند و نتیجه دیدار برابر چین تایپه (مرحله دوم) را تنها با یک اختلاف امتیاز واگذار کردند.

در دوره پیشین مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا که به میزبانی صنعا یمن برگزار شد نیز تیم‎های چین و کره جنوبی برگزار کننده دیدار نهایی بودند که طی آن چین قهرمان شد و کره‎ای‎ها به عنوان دوم دست یافتند. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.