ایران با اقتدار قهرمان شد

جام جم آنلاین: تیم ملی کشتی آزاد کشورمان مسابقات کشتی آزاد جایزه بزرگ مادرید را با کسب هفت مدال طلا و دستیابی به عنوان قهرمانی پشت سر گذاشت.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جایزه بزرگ مادرید که از روز شنبه در شهر مادرید اسپانیا آغاز شده بود، تیم ایران صاحب هفت مدال طلا شد.

پیروزی‌های کمیل قاسمی برابر آلکسی شیماروف، قهرمان سال ۲۰۱۱ جهان از بلاروس، دانیل لیگتی، نفر اول رقابت‌های گزینشی المپیک در اروپا و فاتح چاکراوغلو قهرمان اروپا، برتری صادق گودرزی مقابل روبرتی نفر پنجم جهان از ونزوئلا و گابور هاتوش، دارنده مدال برنز جهان و کشتی گیر المپیکی مجارستان، پیروزی حسن رحیمی مقابل گنادی تولبیا، دارنده مدال نقره جهان و پیروزی احسان لشگری مقابل دیاز، قهرمان رقابت‌های گزینشی المپیک در چین از ونزوئلا و مراد گایداروف بلاروس نفر سوم المپیک ۲۰۰۸ پکن از جمله نتایج آزادکاران کشورمان در این مسابقات بود.

کمیل قاسمی در وزن ۱۲۰ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل آلکسی شیماروف، کشتی گیر روسی الاصل تیم بلاروس و دارنده مدال طلای جهان و چند مدال اروپایی در دو تایم با نتایج مشابه یک بر صفر در کلینچ به پیروزی دست یافت. آزادکار وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف فاتح چاکراوغلو، کشتی گیر کهنه کار ترکیه‌ای رفت و با شکست دارنده مدال طلای اروپا به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی نیز در دو تایم از سد دانیال لیگتی، نفر اول رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره اروپا و دارنده مدال‌های نقره و برنز اروپا گذشت و صاحب مدال طلا شد.

صادق گودرزی در وزن ۷۴ کیلوگرم در دور نخست حاجی‌یف، کشتی گیر روسی الاصل تیم فرانسه را در دو تایم با نتایج مشابه ۶ بر صفر شکست داد. وی در دور دوم کشتی گیر پرویی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گودرزی در مرحله نیمه نهایی از سد گابور هاتوش، کشتی گیر المپیکی مجارستان و دارنده مدال برنز جهان در دو تایم با نتیجه یک بر صفر و ۲ بر صفر گذشت و راهی دیدار پایانی شد. گودرزی در دیدار فینال روبرتی، کشتی گیر ونزوئلایی و نفر پنجم رقابت‌های جهانی ترکیه، نفر دوم و سوم پان آمریکن و برنده دنیس چارگوش، کشتی گیر روس در رقابت‌های ترکیه را در دو تایم شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

احسان لشکری در وزن ۸۴ کیلوگرم در دور اول مقابل دانیال دیاز از ونزوئلا، نفر اول رقابت‌های گزینشی المپیک در چین در سه تایم به پیروزی رسید. در این مسابقه تایم اول با کلینچ به سود این حریف به پایان رسید اما در تایم‌های دوم و سوم لشکری با نتیجه ۴ بر یک و ۲ بر صفر به برتری رسید. لشکری در دور دوم نیز مقابل بینیچی از ترکیه در سه تایم به پیروزی رسید. تایم اول این کشتی به کلینچ کشیده شد اما نماینده کشورمان در تایم‌های دوم و سوم به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله از سد کشتی گیر بلاروسی گذشت و به دیدار پایانی رسید. لشکری در دیدار پایانی موفق شد در دو تایم از سد مراد گایداروف بلاروس، دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن و مدال نقره جهان گذشته و صاحب گردن آویز طلا شود.

حسن رحیمی در وزن ۵۵ کیلوگرم در دور نخست مک فارلان از انگلیس را در دو تایم شکست داد و در دور دوم  مک کینا دیگر نماینده این کشور را در دو تایم مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گنادی تولبیا، کشتی گیر کهنه کار مولداویایی و دارنده مدال نقره جهان و برنز اروپا که مدتی است برای کشور موناکو کشتی می‌گیرد، حریف رحیمی در دیدار مرحله نیمه نهایی بود که آزادکار کشورمان از سد وی نیز گذشت تا راهی دیدار فینال شود. رحیمی در دیدار پایانی در دو تایم از سد شاگاپولیف از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

رضا یزدانی، آزادکار وزن ۹۶ کیلوگرم کشورمان که در دور نخست حریفی از اسپانیا را مغلوب کرده بود در دور دوم نیز کشتی گیری از مصر را شکست داد. یزدانی در مرحله نیمه نهایی نیز از سد کشتی گیری از ترکیه گذشت و راهی دیدار پایانی شد. یزدانی در دیدار پایانی یانکوفسکی از بلاروس را ضربه فنی کرد و صاحب مدال طلا شد.

مسعود اسماعیل‌پور در وزن ۶۰ کیلوگرم در دور نخست فارغ از مصر را در دو تایم مغلوب کرد. وی در دور دوم  در دو تایم از سد آشیروف از قزاقستان گذشت. اسماعیل‌پور در مرحله نیمه نهایی نیز از سد کشتی گیر پرویی گذشت و فینالیست شد. اسماعیل‌پور در دیدار پایانی در سه تایم و با ضربه فنی دیه ترا از سنگال را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

مهدی تقوی در وزن ۶۶ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم عثمانی از فرانسه را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی نیز از سد کشتی گیر مجارستانی گذشت و فینالیست شد. تقوی در دیدار نهایی این مسابقات در دو تایم از سد ژولایف از قزاقستان گذشت.

رقابت‌های کشتی جایزه بزرگ مادرید با حضور ۸۰ کشتی گیر المپیکی از ۴۲ کشور روزهای شنبه و یکشنبه در شهر مادرید پایتخت اسپانیا برگزار شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.