ایران بزرگترین تولید کننده فولاد خاورمیانه و آفریقا/افزایش ۱۰ در‌صدی ‌تولید فولاد خام ‌ایران

۰۲م آذر ،

انجمن جهانی فولاد (WSA) تولید فولاد خام ایران را در ۱۰ ماه قبل سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۲ میلیون ۵۲ هزار تن اعلام کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۲ افزایش ۱۰٫۲ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از «شاتا»؛ تولید فولاد خام ایران در اکتبر سال ۲۰۱۲ میلادی یک میلیون و ۱۶۶ هزار تن بود که این میزان نسبت به مدت مشابه ۲۰۱۱ میلادی رشد ۱۳٫۸ درصدی داشته است.

نرخ رشد تولید فولاد خام ایران نیز در ۱۰ ماه قبل سال ۲۰۱۲ از سایر کشورهای عمده تولید کننده فولاد خام در جهان مانند چین، هند، آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، روسیه، اوکراین، کانادا، مکزیک، برزیل، ژاپن و انگلیس بالاتر بوده است.

در همین حال بیشتر کشورهای بزرگ تولید کننده فولاد خام در ۱۰ ماه قبل سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۱ با کاهش تولید مواجه شدند.

کشورهای آلمان با کاهش ۴٫۴ درصدی،اسپانیا با کاهش ۱۳٫۱ درصدی، ایتالیا با کاهش ۳٫۶ درصدی و اوکراین با کاهش ۵٫۷ درصدی در تولید این محصول روبرو شدند.

همچنین تولید فولاد خام ایران در دهمین ماه سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۰ افزایش ۱۱٫۷ درصدی را نشان می دهد.

تولید فولاد ایران در ۱۰ ماه قبل سال ۲۰۱۲ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۰ نیز (۹ میلیون و ۸۲۹ هزار تن) افزایش ۲۲٫۶ درصدی را نشان داد.

براساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام ۶۲ کشور جهان در اکتبر سال ۲۰۱۲ میلادی با ۱٫۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۲۶ میلیون و ۱۴۵ هزار تن رسید.

همچنین تولید جهانی فولاد خام در ۱۰ ماه قبل سال جاری میلادی با رشد ۰٫۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۱ به یک میلیارد و ۲۷۶ میلیون و ۶۹۷ هزار تن رسید.

**تولید فولاد در آسیا

در ۱۰ ماه سال ۲۰۱۲ میلادی قاره آسیا با رشد ۱٫۷ درصدی معادل ۸۳۱ میلیون و ۹ هزار تن فولاد خام تولید کرد.

تولید فولاد خام چین در ماه اکتبر ۲۰۱۲ به ۵۹ میلیون و ۹۶ هزار تن رسید که رشد ۶  درصدی را نسبت به اکتبر ۲۰۱۱ نشان داد.

در همین حال تولید فولاد خام ژاپن با ۶٫۷ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال قبل به حدود ۸ میلیون و ۸۴۱ هزار تن رسید. تولید ۱۱ ماهه ژاپن نیز با کاهش ۰٫۴ درصدی به ۹۰ میلیون و ۱۶۵ هزار تن رسید.

از سوی دیگر کره‌جنوبی نیز کاهش ۴٫۹ درصدی تولید فولاد خام را در ماه اکتبر تجربه کرده و حدود ۵ میلیون و ۷۹۰ هزار تن از این محصول را تولید کرد.

**کاهش ۶ درصدی تولید فولاد در اتحادیه اروپا

در ۱۰ ماه قبل سال ۲۰۱۲ تولید فولاد اتحادیه اروپا با کاهش ۴٫۷ درصدی به ۱۴۳ میلیون و ۹۶۴ هزار تن رسید.

این در حالی است که تولید فولاد اتحادیه اروپا در ماه اکتبر ۲۰۱۲ با کاهش ۶٫۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۱ به ۱۴ میلیون و ۲۲۴ هزار تن رسید.

در همین مدت تولید فولاد خام آمریکای شمالی با رشد ۳٫۳ درصدی به ۱۰۲ میلیون و ۴۵۱ هزار تن رسید. در ماه قبل میلادی نیز ۹ میلیون و ۷۶۳ هزار تن فولاد خام در آمریکای شمالی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۱ با کاهش ۱٫۴ درصدی همراه بود.

همچنین تولید فولاد خام آمریکا در ماه اکتبر ۲۰۱۲ به ۶ میلیون و ۹۱۸ هزار تن رسید که کاهش ۳٫۳ درصدی را نشان می دهد./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.