ایران خودرو، سایپا و گروه بهمن در صدر گروه خودرو بورس

ایران خودرو ، سایپا و گروه بهمن ، رتبه‌های اول تا سوم شرکت‌های حاضر در گروه خودروی بورس را از نظر ارزش بازار سهام به خود اختصاص دادند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران  و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ارزش روز سهام ایران خودرو در بورس تهران از مرز ۱۱ هزار میلیارد ریال فراتر رفته و به ۱۱ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال رسیده است.

ایران خودرو در جمع ۳۱ شرکت خودروساز و قطعه‌ساز فعال در بازار سرمایه ایران، در صدر جدول نشسته است. ارزش بازار سهام شرکت‌ها در بورس تهران از حاصل ضرب قیمت روز هر سهم آن‌ها در تابلوی بورس در تعداد سهام محاسبه می شود.

نزدیک‌ترین رقیب ایران خودرو، در جدول گروه خودروسازان و قطعه سازان بورس، گروه خودرو سازی سایپا است.

ارزش کل سهام سایپا در بورس تهران ۱۰ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال است که ان را پس از ایران خودرو در جایگاه دوم قرار می دهد.

گروه بهمن با ارزش بازاری معادل ۴ هزار میلیارد ریال، زامیاد با ارزش بازاری برابر یک هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال، ایران خودرو دیزل با ارزش بازاری معادل یک هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال و پارس خودرو با ارزش بازاری برابر یک هزار و ۲۹۲ میلیارد ریال، در رتبه های سوم تا ششم جدول بورس تهران
هستند.

شرکت قطعات اتومبیل ایران با توجه به ارزش بازار ۷۰۰ میلیارد ریالی آن، بزرگترین قطعه ساز حاضر در بازار سرمایه لقب گرفته است.

در میان شرکت های سرمایه گذاری فعال در صنعت خودرو نیز سرمایه گذاری رنا، با ارزش بازار دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی در جایگاه نخست قرار گرفته است.

گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو هم با ارزشی در حدود دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، رتبه دوم را در اختیار دارد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.