ایران در رتبه نهم پیشرفت فناوری نانو جهان

ایران در زمینه تولید فناوری نانو در رتبه نهم پیشرفت فناوری نانو جهان قرار داشته و به همین دلیل کشورهای پیشرفته دنیا به همکاری با ایران در این عرصه تمایل دارند.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دریچه خبر، دکتر سعید سرکار رییس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در مورد جایگاه ایران در زمینه فناوری نانو در جهان در نشست خبری پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در جمع خبرنگاران گفت : با توجه به وضعیت کنونی ایران در عرصه‌های علمی و تولید فناوری نانو، از وضعیت مطلوبی برخوردار هستیم و با تلاش بسیار توانستیم در رتبه نهم جهان قرار بگیریم.

وی در مورد واکنش دیگر کشورها نسبت به پیشرفت‌های علمی کنونی ایران اینگونه بیان داشت: بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به همکاری با ایران در زمینه تولید فناوری نانو تمایل نشان می‌دهند و همکاری با کره جنوبی در پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو و نشست با ژاپن در همایش یک روز در هفته‌ای که گذشت، بیانگر این ادعا است.

وی تصریح کرد: ایران در زمینه فناوری نانو با کشورهای پیشرفته دنیا وارد تعامل‌های علمی شده و امیدواریم که این تعامل‌ها به تعامل‌های تکنولوژیک نیز منتهی شود.

حضور متخصصان فناوری نانو آمریکا در ایران

سرکار در ادامه افزود: امسال برای نخستین بار همایش‌هایی در مورد محیط پیرامون نانو از جمله اقتصاد نانو، نانو و محیط زیست، نانو بحث آب و آموزش در نانو و … خواهیم داشت.

وی یادآور شد: در این همایش‌ها متخصصان ۱۲ کشور پیشرفته دنیا در عرصه فناوری نانو ازجمله آمریکا، آلمان، روسیه، انگلیس، بلاروس، اسپانیا، ژاپن، کره جنوبی سخنرانی می‌کنند.

 از متخصصان فناوری پیشرفته کشور برای شرکت در این جشنواره اینگونه دعوت بعمل آورد: فناوری نانو با فناوری پیشرفته تفاوت چندانی نداشته و برای رسیدن به بلوغ اقتصادی و تجاری‌سازی محصولات تولید شده در کشور به اتحاد متخصصان در علوم مختلف نیاز است.

وی اظهار داشت: حضور در این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری، ‌موسسه‌های علمی و … و ارتباط با سرمایه گذاران است.

رییس ستاد ویژه توسعه فناوری نانوخاطر نشان کرد: حدود ۱۵۰ محصول در ۸۸ غرفه شرکت‌های تولید فناوری نانو ارائه شده و در کل ۲۰ درصد افزایش محصول برای شرکت در این جشنواره نسبت به جشنواره سال گذشته داشتیم.

همچنین، محصولات ارائه شده در این جشنواره بویژه محصولات بهداشتی و دارویی دارای تاییدیه از وزارت بهداشت و سایر سازمان‌های مربوطه هستند و تمام این شرکت‌ها برای حضور در این جشنواره ارزیابی شده و تاییدیه دریافت کرده‌اند.

سرکار اذعان داشت: برای برگزاری این جشنواره در سال آینده از نظر ارزیابی شرکت‌ها و ارتقای کیفیت محصولات ارائه داده شده، جهش خواهیم داشت.

 

آمریکا متقاضی خرید محصولات دارویی ایران است.

رییس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو افزود: شرکت‌هایی دارویی آمریکا متقاضی خرید ۲ نوع از داروهای تولید شده از فناوری نانو ایران هستند و در این مورد با آنها مشغول مذاکره هستیم.

وی یادآور شد: تا ۲ سال آینده سه نوع داروی جدید از جمله داروی ضد سرطان، سوختگی و رشد مو به بازار عرضه خواهد شد.

سرکار تصریح کرد: بخش دولتی و مسئولان مربوطه باید در بخش بازارسازی شرکت‌های تولید محصولات فناوری نانو را حمایت کنند و برای توسعه اقتصادی بودجه را در این بخش سرمایه گذاری کرده چرا که هدفمان تا سال ۲۰۲۴ توسعه اقتصادی ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.