ایران در رده ۱۴جدول توزیع مدال

جام جم آنلاین: سیزدهمین روز بازی‎های المپیک لندن با توزیع ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز، تثبیت صدرنشینی چینی‏ها و قرار گرفتن ایران در رده چهاردهم جدول توزیع مدال‏ها به پایان رسید.

کاروان ورزش ایران که سه شنبه شب در شبی تاریخی با کسب دو مدال طلا و دو مدال نقره صعودی ۱۲ پله‏ای در جدول توزیع مدال‏ها داشت و در رده دوازدهم قرار گرفت، در جریان رقابت‎های روز سیزدهم با دو پله سقوط مواجه شد.

رقابت‏های سیزدهمین روز بازی‏های المپیک لندن روز گذشته برگزار شد. احسان روزبهانی تنها نماینده ایران در این روز از مسابقات بود که با متحمل شدن شکست از دور مسابقات بوکس کنار رفت.

 در این روز کاروان ورزش ایران هیچ مدالی به مجموع هشت مدال خود اضافه نکرد اما مدال‌آوری دیگر کشورها سقوط کاروان کشورمان را موجب شد.

براین اساس، کاروان ورزش ایران با دو پله سقوط در رده چهاردهم جدول توزیع مدال‏ها قرار گرفت، جایی که ژاپن را بالای سر خود می‏بیند و یک رده هم بالاتر از کره شمالی قرار دارد.

در این روز از بازی‏های المپیک لندن، ۱۶ مدال طلا، ۱۶ مدال نقره و ۲۶ مدال برنز توزیع شد. علاوه بر ۷۳ کشوری که از این مدال‎ها سهم داشتند، سه کشور جدید نیز با کسب حداقل مدال از ۵۸ مدال توزیع شده وارد جدول توزیع مدال‎ها شدند.

در روز سیزدهم بازی‏های المپیک لندن چین دو مدال طلا، یک نقره و یک مدال برنز دیگر کسب کرد و با مجموع ۷۷ مدال جایگاه خود را در صدر جدول توزیع مدال‏ها تثبیت کرد.

در این روز از بازی‌ها بریتانیای میزبان دستش از مدال کوتاه ماند با این حال در رده سوم جدول توزیع مدال‌ها باقی ماند. (مهر)

جدول توزیع مدال‎های سی‌امین دوره بازی‏های المپیک لندن در پایان رقابت‏های روز سیزدهم به این شرح است:

ردیف کشور طلا نقره برنز مجموع مدال‌ها
۱ چین ۳۶ ۲۲ ۱۹ ۷۷
۲ آمریکا ۳۴ ۲۲ ۲۵ ۸۱
۳ بریتانیا ۲۲ ۱۳ ۱۳ ۴۸
۴ کره جنوبی ۱۲ ۷ ۶ ۲۵
۵ روسیه ۱۱ ۱۹ ۲۲ ۵۲
۶ فرانسه ۸ ۹ ۱۱ ۲۸
۷ آلمان ۷ ۱۵ ۱۰ ۳۲
۸ ایتالیا ۷ ۶ ۴ ۱۷
۹ مجارستان ۶ ۲ ۳ ۱۱
۱۰ قزاقستان ۶ ۲ ۸
۱۱ استرالیا ۵ ۱۲ ۹ ۲۶
۱۲ هلند ۵ ۴ ۶ ۱۵
۱۳ ژاپن ۴ ۱۳ ۱۴ ۳۱
۱۴ ایران ۴ ۳ ۱ ۸
۱۵ کره شمالی ۴ ۱ ۵
۱۶ کوبا ۳ ۳ ۱ ۷
۱۷ نیوزلند ۳ ۲ ۵ ۱۰
۱۸ بلاروس ۳ ۲ ۴ ۹
۱۹ آفریقای جنوبی ۳ ۱ ۴
۲۰ اوکراین  ۳ ۶ ۹
۶۶ آرژانتین ۱ ۱
۶۶ هنگ کنگ ۱ ۱
۶۶ ایرلند ۱ ۱
۶۶ عربستان سعودی ۱ ۱
۶۶ کویت ۱ ۱
۶۶ مراکش ۱ ۱
۶۶ پورتوریکو ۱ ۱
۶۶ تاجیکستان ۱ ۱
۶۶ ترینیدادوتوباگو ۱ ۱
۶۶ ترکیه ۱ ۱
۶۶ ازبکستان ۱ ۱
مجموع ۷۶ کشور ۲۱۶ ۲۱۸ ۲۴۸ ۶۸۲


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.