ایران رئیس گروه نم در آژانس شد

در این نشست که در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین برگزار شد، «خالد عبدالرحمن شاما» نماینده مصر در وین ریاست شاخه آژانس جنبش عدم تعهد را به «علی اصغر سلطانیه» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس واگذار کرد.
ریاست جنبش عدم تعهد نهم شهریور، همزمان با برگزاری شانزدهمین اجلاس سران این جنبش در تهران، از مصر به جمهوری اسلامی ایران واگذار شد.
جنبش عدم تعهد که بیش از ۱۲۰عضو دارد هفته پیش در اجلاس تهران با صدور بیانیه ای حمایت قاطع خود را از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران اعلام کرد.
در این بیانیه تصریح شد: تمامی کشورها باید بتوانند از حق مسلم و انکارناپذیر خود برای توسعه، تحقیق، تولید و استفاده از انرژی هسته ای برای مقاصد صلح جویانه، بدون تبعیض و منطبق با تعهدات حقوقی مربوطه بهره مند شوند. بنابراین، هیچ چیزی نباید به نحوی تفسیر گردد که حق کشورها برای توسعه انرژی اتمی برای مقاصد صلح آمیز را منع نموده و یا محدود نماید.
پاسخ سلطانیه به ادعای آژانس
علی اصغر سلطانیه، نماینده کشورمان در آژانس پس از پایان نشست توجیهی- فنی آژانس با رد ادعای اخیر آمانو که درباره فعالیت هسته ای در سایت پارچین تأکید کرد که فعالیت هایی که ادعا می شود در مجاورت اماکن مورد درخواست آژانس برای بازرسی، انجام می گیرد هیچ ارتباطی به تحقیقات آژانس ندارد.
وی افزود: «صرفاً داشتن یک تصویر ماهواره ای» روشی نیست که آژانس از طریق آن فعالیت حرفه ای خود را انجام دهد.
سلطانیه گفت: آنها باید اسناد را ارایه کنند و در غیر این صورت ایران نمی تواند بدون این اسناد اثبات کند که آیا این اتهامات بی اساس است یا نیست. ما باید آنها را در اختیار داشته باشیم.
وی تصریح کرد: همه باید مراقب باشند اعتبار آژانس خدشه دار نشود.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.