ایران می تواند الگویی جهانی برای روابط عمومی اسلامی ارایه کند

ایران می تواند الگویی جهانی برای روابط عمومی اسلامی ارایه کند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی دکتر احمد یحیایی ایله ای در  با بیان این مطلب، گفت: روابط عمومی یک فعالیت و خدمت اخلاقی است و با این مفهوم که اسلام اخلاق را محور زندگی اجتماعی می داند بسیار همخوانی دارد. لذا کنگره می تواند مدل اسلامی روابط عمومی را که مبتنی بر ارزش های جهانی است ارایه کند.

وی افزود: ایران یکی از مراکز تاثیرگذار در جهان اسلام و جهان امروز است و برگزاری کنکره جهانی روابط عمومی اسلامی در ایران بسیار معنادار است. تاریخ مسلمانان ایرانی و تولید دانش دینی در ایران نشان می دهد که ایران می تواند الگویی جهانی برای روابط عمومی اسلامی ارایه کند.

 دکتر ایله ای با اشاره به موج بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و نقش روابط عمومی ها در شکل دهی افکار عمومی، اظهار داشت: بدون شک مردم کشورهای اسلامی به رسانه ها و روابط عمومی ملی بیشتر اعتماد دارند تا رسانه های غربی؛ و این فرصت خوبی است که در این زمینه روشنگری کنند و سهم مهمی در جهت دهی افکار عمومی داشته باشند.

 این استاد دانشگاه با بیان این مطلب که توهین به مقدسات به هیچ وجه قابل توجیه و قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: روابط عمومی ها و رسانه ها در این زمینه می توانند نقش بیدار کنندگی و روشنگری داشته باشند.

اسلام دین صلح و عقلانیت است و لازم است روابط عمومی ها با مسلح شدن به دانش و مهارت های الکترونیکی و اینترنتی و زبان بین المللی در جهت آگاه سازی مسلمان و غیرمسلمانان و توسعه شناخت اسلام حقیقی تلاش کنند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.