ایران پر قدرت ترین کشور در استفاده از انرژی بادی

ایران با قدمت ۳۰۰۰ ساله در استفاده از انرژی های بادی یکی از قدیمی ترین کشورهای استفاده کنند از این انرژی است.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران حاضر در محل این کنفرانس با حضور مهندس محمد بهزاد، معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو و پروفسور ناصری افتتاح شد.

در افتتاحیه این کنفرانس دکتر مسعود چیت چیان دبیر اجرایی این کنفرانس با ارائه گزارش هایی از عملکرد این انجمن بیان داشت: انرژی بادی امروزه به گزینه ای مهم برای تولید برق در جهان تبدیل شده و رشد ۲۶ درصد سالانه جهان موید این نکته قابل اهمیت است.

در ادامه گفت: از مهمترین دستاوردهای حائز اهمیت انرژی بادی تولید ثروت، توسعه دانش و پژوهش های فناوری این صنعت و حفاظت موثر از محیط زیست هستند.

وی افزود: برای این کنفرانس ۲۳۸ مقاله ارسال شد که از این میان ۸۰ مقاله برگزیده شده است.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت نیروگاه های انرژی تجدید پذیر بخصوص انرژی های خورشیدی و بادی از اهداف ویژه وزارت نیرو قرار داده شده است تنها ۰۸/۷۱ مگاوات انرژی بادی وزارت نیرو در حال بهره برداری می‌باشد.

در ادامه پروفسور ناصری از قابلیت های ایران برای توسعه انرژی های بادی گفت: ایران با قدمت ۳۰۰۰ ساله در استفاده از انرژی بادی و محیط جغرافیایی مناسب برای توسعه این انرژی چشم اندازی نو در استفاده از انرژی بادی خواهد داشت و این انرژی می‌تواند جایگزین بجای سوخت های فسیلی نیروگاهی باشد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.