اینیستا: خوشحالم که ریکلمه هم‌ تیمی‌ام بود

ریکلمه در تابستان از بوکا جونیورز جدا شد. این دو نفر در دوران لوییس ون‌گال در بارسلونا هم‌بازی بودند. البته آنها تنها یک سال کنار هم بازی کردند.

اینیستا به نشریه آرژانتینی آئوگل می‌گوید: «همیشه تلخ و غم‌انگیز است که ببینید بازیکنی در سطح جهانی مانند ریکلمه دیگر در میدان نیست. اگر او تصمیم به بازنشستگی بگیرد، فوتبال یکی از بهترین‌هایش را از دست می‌دهد.

من اقبال آن را داشتم که در سال‌های اول حضور در بارسلونا با او دیدار کنم. پس از بازی‌های بسیاری که با هم انجام دادیم و لحظات خوب بسیاری که با هم داشتیم، می‌توانم بگویم که خوشحالم که او هم‌تیمی من بود.

زمانی که کنار او بازی می‌کردم و زمانی که بازی او را تماشا می‌کردم بیش از هر چیزی کلاس بالای کار با توپ او بود که دوست داشتم؛ و پاس‌هایی که می‌داد و حرکات ترکیبی‌اش.

من با او هم‌ذات‌پنداری می‌کنم، چون او همواره به دنبال گرفتن توپ است.»

او همچنین گفته هنوز در شگفت است که لیونل مسی چگونه در این سطح بالا بازی می‌کند: «من در لیو هیچ عیب و نقصی نمی‌بینم. محال است که وقتی شماره ۱ هستید نقصی داشته باشید. او در هر دیدار می‌تواند سخت‌ترین کارها را طوری انجام دهد که آسان به نظر برسند.

سال‌هاست کنار او بازی می‌کنم و هر روز پیشش تمرین می‌کنم. او البته هنوز بسیار جوان است اگر در نظر داشته باشید به چه چیزهایی رسیده و چه چیزهایی هنوز مانده تا به آنها برسد. او هر سال از فصل قبل بهتر می‌شود. او بی‌نظیر است.»

اینیستا درباره بازی در آمریکای جنوبی هم گفت: «رویای من این است که فوتبالم را در بارسلونا به پایان برسانم. من در سن بسیار پایینی به این‌جا آمدم و عالی می‌شود اگر همان‌جایی به پایان برسم که آغازم از آن‌جا بود.

از چیزی که از هم‌بازیان شنیده‌ام و خودم دیده‌ام دریافته‌ام که بازی در آرژانتین بسیار جذاب خواهد بود. هم به دلیل محیط و هم به دلیل رقبا.

امروز در نظر ندارم که مربی شوم. مطمئنم که در کنار فوتبال خواهم ماند چون این زندگی من است و واقعا نمی‌دانم بدون فوتبال چه خواهم کرد. اما در حال حاضر به مربی‌گری نمی‌اندیشم.»


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.