این مسکن شمارا می کشد!

کسانی که سابقه سکته قلبی دارند و دست به مصرف داروهای مسکن همچون ایبوپروفن می زنند بیشتر در معرض خطر سکته دوم قرار می گیرند.

به گزارش بی باک به نقل از خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ قلب اندام اصلی دستگاه گردش خون است. با هر ضربان قلب، خون به سراسر بدن فرستاده می شود و اکسیژن و موادغذایی به همه سلول های بدن می رسد. قلب معمولاً بین ۶۰ تا ۱۰۰ بار در دقیقه می زند اما برحسب ضرورت می تواند تندتر هم بزند.
به گفته محققان دانمارکی نتایج آزمایش روی ۸۴ هزار دانمارکی که از سکته اول جان سالم به در برده اند نشان می دهند اگر میزان مصرف این مسکن ها زیاد و یا برای مدت طولانی باشد می تواند، ریسک سکته را تا حد زیادی بالا ببرد.

 البته به گفته آن ماری شرنینگ از دانشگاه کپنهاگ مصرف حدود ۱۶۰۰ میلی گرم از این دارو درعرض هفت روز خطری نخواهد داشت اما افزودن به این میزان عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت.

مصرف این گونه مسکن ها در بین بیماران قلبی امری شایع است و کسانی که بیش از این مقدار استفاده کنند می توانند تا ۵۰ درصد میزان ریسک سکته را بالا ببرند. هنوز دقیقا مشخص نیست چرا این داروهای مسکن شانس سکته را افزایش می دهند اما گفته می شود شانس تشکیل لخته خون بیشتر شده و فشار خون هم افزایش پیدا می کند.

 با توجه به این که مصرف مسکن ها برای بیماران قلبی اجتناب ناپذیر است. بیمارستان ها باید داروهایی را که میزان فشار خون را پایین می آورد را هم برای این دسته از بیماران تجویز کنند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.