اپتومتریست ها باید در ساخت عینک های طبی نظارت کنند

نایب رئیس جامعه اپتومتری ایران گفت: اعتقاد ما و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که اپتومتریست ها باید در ساخت عینک های طبی و نظارت بر آن نقش داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، ناصر صادق پور در حاشیه همایش جامعه اپتومتری در جمع خبرنگاران افزود: با این کار می توانیم نتیجه مورد نظر را که رضایت بیمار و حل مشکل وی است به دست آوریم.
 
کارشناس ارشد اپتومتری تاکید کرد: کار اپتومتریست یا پزشک با تجویز عینک تمام نمی شود و وی باید بعد از ساخته شدن عینک مورد نظر آن را با نمره تشخیص داده شده برای بیمار مطابقت دهد.
 
وی افزود: حتی نیاز است اپتومتریست عینک را روی چشم بیمار تنظیم کند به گونه ای که فاصله دو مرکز عدسی از هم برابر با فاصله مرکز دو مردمک چشم از هم باشد.
 
نایب رئیس جامعه اپتومتری ایران با تأکید براینکه بر ساخت عینک زیر نظر اپتومتریست اصرار داریم گفت: اطلاعات برخی متصدیان ساخت عینک و مردم درباره مشکلات چشمی کامل نیست به همین علت باید  اپتومتریست بر نحوه ساخت عینک های طبی نظارت دقیق داشته باشد و این کار موجب بالارفتن ضریب دقت و اطمینان در ساخت عینک خواهد شد.  
 
صادق پور افزود: نباید از این نکته غافل شد که ساخت اشتباه عینک تجویزی، آثار مخربی در چشم ایجاد می کند که برخی از آنها برگشت پذیر نیست.  
 
وی گفت: بروز اشکال در امور روزانه با مشکلاتی چون سردرد، سرگیجه و حالت تهوع از عوارض استفاده از عینک های طبی غیر استاندارد است.  
 
کارشناس ارشد اپتومتری افزود: با عینک های قوس دار مخالفیم زیرا روند شکست نور در عدسی این عینک ها با عدسی های تخت عینک های دیگر متفاوت است و دید متفاوتی حاصل می کند .
 
صادق پور افزود: شماره حاصل از عدسی های قوس دار از شماره تجویز شده برای بیمار متفاوت خواهد بود و هنگام ساخت این عینک ها باید با توجه به عینک تجویز شده برای بیمار، شماره متفاوتی در نظر گرفته و با چشم بیمار تنظیم شود ولی بیشتر عینک سازان برای این کار علم کافی ندارند.
 
همایش جامعه اپتومتری ایران با موضوع تازه های لنزهای تماسی و عینک طبی ، امروز در هتل المپیک تهران آغاز شد و تا عصر فردا به کار خود ادامه می دهد./عط


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه No Comments ثبت شده
  1. دکترای حرفه ای اپتومتری( Optometry Doctor ) » اپتومتریست ها باید در ساخت عینک های طبی نظارت کنند:

    […] شماره متفاوتی در نظر گرفته و با چشم بیمار تنظیم شود ولی بیشتر عینک سازان برای این کار علم کافی ندارند. مراقب اولیه سلامت چشم, همایش […]

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.