اپل تولید چیپ A7 را هم به سامسونگ سپرده

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

همان طور که انتظار می رفت و شایعات خبر از بهبود اوضاع میان اپل و سامسونگ می دادند، اپل چیپ A7 را هم از سامسونگ گرفته است. 
 
نارنجی به نقل از سی نت نوشت: پس از کالبدشکافی روز قبل آیفون ۵S ، بالاخره تایید شد که چیپ A7 مورد استفاده داخل آن، تولید سامسونگ است. iFixit می گوید: «تصاویر داخل این محصول مشخص می سازند که چیپ A7 توسط سامسونگ تولید شده است.»
 
قبل از این بعضی گمانه زنی ها از تولید آن توسط شرکت تایوانی TSMC خبر می دادند. اما به نظر می رسد چنین اتفاقی شاید تا زمان عرضه چیپ A8 اپل به وقوع نپیوندد. و شاید هم سامسونگ هیچگاه مجال چنین رخدادی را ندهد.
 
بنابر مشخصات فاش شده از کالبد شکافی آیفون تازه وارد، مشخص شده اپل معماری ۳۲ نانومتری قبلی را رها کرده و اکنون به سراغ تکنولوژی ۲۸ نانومتری رفته است. و به طور معمول کوچکتر شدن ابعاد نشان از پیشرفته شدن فرایند تولید دارد. که اجازه می دهد تعداد بیشتری ترانزیستور در ابعاد کوچکتری جای گیرند. 
 
البته کمک پردازنده فرعی M7 که A7 را همراهی می کند، توسط NXP تولید شده است. بنا بر گفته اپل M7 یک محصول تابع A7 است که برای سنجش اطلاعات حرکتی ثبت شده توسط ژیروسکوپ، شتابسنج و قطب نما مورد استفاده قرار می گیرد. 
 
و در نهایت پس از کالبد شکافی می دانیم که سونی هم دستی بر آتش آیفون پرچمدار دارد و سنسور ۸ مگاپیکسلی این اسمارت فون از نوع Exmor-RS سونی است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.