اپوزیسیون پاکستان تعیین زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را خواستار شد

۲۷م دیماه ،

به دنبال صدور حکم دستگیری نخست وزیر پاکستان، احزاب جناح مخالف این کشور از دولت خواستند هرچه سریع‌تر زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را مشخص کند تا بدین ترتیب بی‌ثباتی سیاسی در پاکستان پایان یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نواز شریف، رهبر جناح مخالف و نخست وزیر اسبق پاکستان از رهبران سایر احزاب جناح مخالف این کشور خواست تا با توجه به دستور اخیر دیوان عالی پاکستان برای دستگیری راجه پرویز اشرف، نخست وزیر پاکستان وضعیت کنونی را مورد بازبینی قرار دهند.

شریف و سایر رهبران جناح مخالف در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که از دولت می‌خواهند با توجه به تحولات کنونی در عرصه سیاسی پاکستان، زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را هرچه سریع‌تر اعلام کنند.

آن‌ها این اقدام دولت را لازمه پایان یافتن وضعیت بی‌ثبات کنونی در عرصه سیاسی پاکستان دانستند.

نخست‌وزیر اسبق پاکستان همچنین خواستار ایجاد دولت موقت تا زمان برگزاری انتخابات شد.

وی اعلام کرد: آصف علی زرداری، رییس جمهوری پاکستان باید هرچه سریع‌تر اقدام کند تا اوضاع خارج از کنترل نشود.

رهبران اپوزیسیون پاکستان اعلام کردند که دولت کنونی اسلام‌آباد از مشروعیت کافی برخوردار نیست.

آنها همچنین خاطرنشان کردند اعمال هر نوع اصلاحات در روند برگزاری انتخابات پارلمانی باید از طریق پارلمان مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

در همین حال، محمود خان آچاکزای رهبر ناسیونالیست اپوزیسیون پاکستان اعلام کرد که رهبران جناح مخالف تصمیم گرفته‌اند به هر بهایی شده از قانون اساسی دفاع کنند.

دیوان عالی پاکستان حکم دستگیری نخست وزیر این کشور را به اتهام فساد در پروژه تولید برق «رنتال» صادر کرد، حکمی که پاکستان را در آشوب سیاسی تازهی قرار داده است. معاون نخست وزیر پاکستان نیز دیوان عالی و ارتش را به تلاش برای سرنگونی دولت متهم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسیا، دیوان عالی پاکستان به ریاست افتخار محمد چودری، رئیس دادگستری پاکستان با ارائه حکم به دفتر حسابرسی ملی پاکستان دستور داد تا ۱۶ متهم از جمله راجه پرویز اشرف، نخست وزیر پاکستان را ظرف ۲۴ ساعت دستگیر و گزارش مربوط را چهارشنبه به اطلاع دادگاه برساند.

راجه پرویز اشرف، سه تن از وزیران سابق کابینه و چهار معاون سابق وزارتخانه‌های دولتی پاکستان به دست داشتن در فساد مالی مربوط به این پروژه متهم می باشند.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین با اتهام دریافت رشوه نیز مواجه است و این پرونده به سال ۲۰۰۸ زمانی که وی وزیر دولت فدرال در امور آب و برق بود، مربوط می‌شود. وی پس از آن حتی به «راجه رنتال» معروف شده بود.

وی همچنین با اتهامات در خصوص خرید ملکی در لندن با استفاده از رشوه‌های دریافتی متهم است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.