اگرشرکت های وزارت نفت مقرب شوند بخش خصوصی ورشکست می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروزمجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه و بندهای مربوط به چگونگی هزینه شدن اعتبارات صندوق توسعه ملی، گفت: فلسفه شکل گیری صندوق توسعه ملی این نیست که ۲۳ درصد از درآمدهای نفتی به این صندوق برود و با وضع احکامی این اعتبارات به طور جدیدی هزینه شود.

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی تأکید کرد: یکی از مسئولان بخش خصوصی صنعت چندی پیش به بنده گفت به مجلس برو و بگو “عزا، عزاست امروز، روز عزاست امروز، تولید ملی ما صاحب عزاست امروز”. ما باید اشتغال را در مملکت ایجاد کنیم اگر قرار باشد شرکت های تابعه وزارت نفت مقرب دانسته شوند و از صندوق توسعه ملی برای آنها اعتبار تخصیص داده شود بخش خصوصی ورشکست می شود.

کواکبیان با بیان اینکه پیمانکاران نفتی، بخش خصوصی نیستند گفت: همانطور که برای اصل ۱۱۰ رأی گیری انجام شد باید اصل ۴۴ هم رأی گیری کنیم.

باهنر در پاسخ به این اخطار کواکبیان تصریح کرد:‌ اصل ۴۴ قانون اساسی اجازه سرمایه گذاری در صنایع بالادستی نفت را به دولت می دهد و بحث این است که اعتبارات هزینه شده در این بخش از صندوق ذخیره ارزی هزینه شود نه صندوق توسعه ملی بنابراین اخطار شما حتماً وارد نیست.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.