اگر ایران از حقوق هسته ای خود بگذرد هم تحریمها ادامه خواهد یافت

اردیبهشت ۱۴۰۳

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه اعمال تحریم‌ها و تشدید آنها از سوی آمریکا علیه کشورمان به خاطر تضاد منافع حیاتی و مشروع ایران با منافع نامشروعی است که آمریکا آن را برای خود تعریف کرده، گفت: چنانچه جمهوری اسلامی ایران از استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای خود صرف‌نظر کند، بازهم شاهد تداوم این تحریم‌ها از سوی غرب خواهیم بود.

“محمدحسن قدیری‌ابیانه” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: اعمال تحریم‌ها نشانگر آن است که ادامه و تشدید آنها ربطی به موضع‌گیری‌های غرب در قبال کشورمان نداشته و حتی اگر کشورمان به طور کلی از تمامی حقوق هسته‌ای‌اش بگذرد، این تحریم‌ها ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اعمال تحریم‌ها و تشدید آنها از سوی آمریکا علیه کشورمان به خاطر تضاد منافع حیاتی و مشروع ایران با منافع نامشروعی است که آمریکا آن را برای خود تعریف کرده و حیاتی قلمداد می‌کند، ادامه داد: چنانچه جمهوری اسلامی ایران از استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای خود صرف‌نظر کند، بازهم شاهد تداوم این تحریم‌ها از سوی غرب خواهیم بود.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: هر اندازه ایران در برابر تحریم‌ها مقاومت کمتری نشان دهد و هراندازه که شعار سازش با غرب پررنگ‌تر شود، تحریم‌ها، فشارها و تهدیدها از سوی غرب نیز تشدید خواهد شد، چرا که این مسئله دشمن را نسبت به تاثیرگذاری تحریم‌ها امیدوارتر می‌کند.

سفیر سابق ایران در مکزیک با تاکید بر اینکه تشدید تحریم‌ها باید درسی باشد برای کسانی‌ که فکر می‌کنند شعار سازش می‌تواند سبب رفتار متفاوت از سوی دشمنان علیه کشورمان باشد، اظهار داشت: در صورتی که دشمن ببیند جمهوری‌اسلامی‌ایران هرگونه تحریم و یا تهدیدی را به فرصت تبدیل می‌کند از نتیجه تحریم‌هایش ناامید خواهد کرد.

قدیری‌ابیانه تحقق حماسه اقتصادی را متاثر از افزایش ساعت مفید کاری، کاهش تعطیلات مناسبتی غیرضرور، اصلاح الگوی مصرف، پرهیز از اسراف، ترجیح خرید کالای ایرانی به کالای خارجی و تلاش همگانی و منسجم برای رهایی اقتصاد کشور از وابستگی به نفت و همچنین ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی توسط آحاد مردم جامعه دانست.

وی تصریح کرد: این عوامل می‌تواند مشکلات اساسی اقتصادی کشور در زمینه‌های اشتغال، تورم و مشکلات موجود در رفاه عمومی را برطرف سازد.

سفیر سابق ایران در مکزیک، در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه تعطیلات زیاد در کشورمان، کاهش ساعت کاری مفید، گسترش تنبلی اجتماعی در کشور، رواج اسراف و ترویج کالای خارجی بر ایرانی به اقتصاد کشور زیان رسانده و از سوی دیگر دشمنان را نسبت به تاثیر تحریم‌ها امیدوار خواهد کرد که این رویه مستلزم اصلاح است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.