اگر یکی از کاندیداها انصراف دهد رای او به نفع کدام نامزد تغییر می کند؟

۱۲خردادماه،

توزیع فراوانی آراء هر یک از نامزدها به سایر کاندیداها در صورت انصراف..




جدیدترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی مهر که در هفته اول خرداد ماه پس از اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده با نمونه آماری ۱۵۰۰ نفر از جامعه آماری اشخاص ۱۸ به بالا از اقشار مختلف اجتماعی ساکن مناطق ۲۲ گانه تهران بزرگ با مصاحبه رو در رو در پنجاه میدان و محله انجام شده است، نشان می دهد که در صورت انصراف هریک از کاندیداها سبد رای وی چگونه میان سایر کاندیداها تقسیم خواهد شد. 

 

با دقت در نتایج جدول زیر که قسمتی از سوالات این نظرسنجی است مشخص می گردد هر یک از گروههای سیاسی در صورت ائتلاف بر روی کدام یک از کاندیداهای خود شانس بیشتری برای پیروزی خواهند داشت.

برای نمونه، در صورت انصراف سعید جلیلی، عمده آرای وی بین محمدباقر قالیباف حدود ۴۰ درصد ، علی اکبر ولایتی ۲۴ درصد و غلامعلی حداد عادل ۱۳درصد توزیع می گردد.

 

در میان کاندیداهای نزدیک به اصلاح طلبان نیز در صورت انصراف محمدرضا عارف حدود ۵۵ درصد از آرا وی به روحانی اختصاص خواهد یافت و چنانچه روحانی به نفع عارف کناره گیری کند، ۳۹ در صد از آرا وی به سبد عارف ریخته خواهد شد.

 

در صورت انصراف ولایتی ۴۲ درصد ارای وی به قالیباف و ۱۸ درصد آن به جلیلی اختصاص خواهد یافت. 

 

در صورت انصراف حداد عادل ۵۰ درصد آرای وی را قالیباف کسب خواهد کرد ، ۱۸ درصد آن را رضایی و ۱۰ درصد آن را جلیلی. 


بر همین اساس در صورت انصراف محمدباقر قالیباف، حدود ۲۰ در آرا وی به جلیلی اختصاص می یابد و به ولایتی، حدادعادل و محسن رضای هریک حدود ۱۵ درصد اختصاص خواهد یافت.

 

در صورت انصراف محسن رضایی نیز حدود ۲۸ درصد آرای وی به سبد قالیباف و ۱۷ درصد آن به سبد ولایتی و به همین میزان نیز به سبد جلیلی خواهد ریخت.

 



باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.