ایجاد تفرقه، راهبرد دشمنان اسلام است

‘ابراهیم سحرخیز’ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اشاره به آموزه های الهی حضرت محمد(ص) در ایجاد وحدت و پرهیز از تفرقه میان مسلمانان افزود: اکنون بیش از هر زمان دیگری به وحدت در جهان اسلام نیاز داریم.

وی با بیان آنکه دشمنان اسلام بویژه صهیونیسم بین الملل از وحدت میان ملل اسلامی بسیار وحشت دارند، گفت: قدرت های استعماری و صهیونیست ها بمنظور شکاف و تفرقه در میان امت اسلام و نیز فرقه سازی و بدبین کردن مسلمانان نسبت به همدیگر، سالها فعالیت گسترده ای را در پیش گرفته اند.

سحرخیز ادامه داد: با توجه به بیداری اسلامی، چنانچه رهبران مسلمان منطقه در مناسبات خود وحدت را وجه همت یکدیگر قرار دهند، شاهد شکوفایی در جهان اسلام خواهیم بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان آنکه عمل به آموزه های اسلام در رهایی بشر امروز از گرفتاری های مادی و نیل به سعادت بسیار سودمند است، گفت: سیره حضرت رسول(ص) و اهل بیت(ع) در این خصوص یک الگوی کاربردی و سازنده برای بشریت است.

وی رمز ماندگاری و اثرگذاری مبانی اسلام را در طی قرون متمادی، سنت الهی و برگرفته از منطق، تفکر و اندیشه اسلامی عنوان کرد و گفت: پرهیز از افراط و تفریط و رعایت اعتدال در امور، از دیگر ویژگی های برجسته تفکر اسلامی در سعادت بشر است.

سحرخیز با بیان آنکه غرب با پیشرفت های علمی تاکنون نتوانسته خلاء مسایل اخلاقی را با آموزه های اومانیستی مرتفع کند، افزود: دستمایه پیشرفت های علمی غرب برگرفته از تجربه اسلامی و دانشمندان جهان اسلام است.

اجتمام ** ۱۳۱۳ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۷۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.